/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
carport
Fra : movser
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 15-08-08 18:32

hej
jeg har en carport der er opført 70 cm fra skel er det ok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-08 18:38

Garager, carporte, overdækkede terrasser, som ikke er hævet over terræn, drivhuse, skure og lignende mindre bygninger til udhusformål, herunder fyrrum samt lagertanke for fyringsolie og lignende installationer, som er nødvendige til selve bygningens drift, kan opføres i eller nærmere skel end 2,5 m, når betingelsserne a - e er opfyldt:

a. Det samlede areal af de bygninger, der ligger i eller nærmere skel end 2,5 m, må ikke være over 50 m².

b. De sider, der vender mod skel, må ikke have større samlet længde end 12,0 m. Anbringes en bygning i et hjørne af grunden, medregnes kun den længste side. Anbringes en bygning nærmere 2,5 m til to modstående skel medregnes kun den længste side. Udhæng udover 0,5 m medregnes til bygningens længde. Længden af en carport måles 0,5 m inden for tagfladens begrænsning.

c. Ingen del af bygningens ydervægge eller tag, må inden for en afstand af 2,5 m fra skel være højere end 2,5 m over terræn eller det for bygningen fastsatte niveauplan.

d. Der må ikke udføres vinduer imod skel.

e. Tagvand skal holdes inde på egen grund.

Bygninger, som opføres i skel eller nærmere skel end 2,5 m, skal holdes under den viste stiplede linie (se tegning 28). Inden for 2,5 m fra skellet må bygningerne ikke være højere end 2,5 m. Fra 2,5 m og videre ind på grunden må højden ikke være over 1,4 x afstanden til skellet, svarende til de bestemmelser, som gælder for enfamiliehuse, se afsnit 2.7.

Tegning 29:
a x b = carportens areal
c = carportens længde

Tegning 30:
A +B max. 50 m2
x + y max. 12,0 m

herfra http://www.ebst.dk/br08.dk/BRS98_11_ID411/0/54/0

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-08 19:11

Er forklaringen uforståelig er svaret kort og godt JA

For der er vel tale om en "normal" carport.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 19:14

Jeg syntes da det var en flot forklaring, og bedre end bare et link....................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 19:23

Korrekt, men der er altid nogen der ikke forstår det når det bliver "for kommunalt"

Ingen nævnt ingen glemt....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 19:24

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-08 20:30

Nordsted1s forklaring af de almindelige landsdækkende regler er god nok.
Men lokalplan og servitutter går forud for disse regler.

Se bare i byerne. Der ligger husene helt tæt sammen i hele gaderækken. Det er et af de steder hvor de almindelige reger er sat ud af kraft.

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 15-08-08 21:10

Tak for svaret refi.