/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gevindskæring anordning.
Fra : MonieJacobsen
Vist : 1593 gange
100 point
Dato : 15-08-08 18:26

Kan du hjælpe med nedstående?
Borepatron påmonteret meden gevindskæring anordning.
Beskrivelses:
På en borsøjle (bormaskine) monteres en gevindskæring anordning.
Med borsøjlens arm nede, påbegyndes gevindskæringen - men når modstande bliver for stor (skraller over) kan borsøjles arm føres op igen, derved køre gevindet baglans.
Hvad kaldes en sådan gevind anordning, der kan monteres på et bordsøjle borpatron?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-08 18:30

Vi havde dem der hvor jeg var i lære!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-08 18:34
Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 15-08-08 18:42

Tak for svaret refi.
Det var kvikt svaret og lige prisis det jeg søgte.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-08 18:42

Tror faktisk den hedder en revisil (eller noget der ligner)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-08-08 18:50

Det heder reverserende gevind apparat.Se her http://www.dts-aa.dk/fdgevpris.html
alimak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-08 18:51

Du skal bruge snoet tap, og trække opad, for at vende retningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:58

Citat
Det heder reverserende gevind apparat

Det er jo bare DET firma der kalder det det....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-08 19:15

Gevindtap med snoet spångang, kaldes også for en maskintap. De bruges bl.a. i bearbejdningsanlæg.
Med en sådan ordning på en boremaskine, skal man huske at overholde skærehastighed, tilspændingen klare den selv under skæringen.
Det kræver dog ofte en kraftig boremaskine, alt efter gevindets størrelse.
Husk godt med skæremiddel, ellers bliver den MEGET varm.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-08-08 08:28

Rigtigt mange tak til alle deltager, på tråen her

Jeg har fået mange gode oplysninger, som kan bruges af en/på et amtør-maskinværksted

Med venlig hilsen
Monie