/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Der er fundet ny hardware ????
Fra : ingelein
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 12-08-08 00:13

Hej
Jeg har installeret et trådløst tastatur + trådløs mus på min pc. Det virker og er installeret.
Problemet er dog at min PC hver gang jeg tænder den kommer med meddelelsen: der er fundet ny hardware, til trods for at det er installeret 1 gang. Når jeg taster "annuller", bliver den ved med at poppe op og vil have den samme hardware installeret. Det gider jeg ikke blive ved med.
Hvordan slipper jeg af med den meddelelse??

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 00:16

Du skulle måske finde de nyeste drivere til tastaturet og mus på nettet. Så holder den nok op med at sende advarsler.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-08 00:34

Hej granner01
Jeg hiver fluks den leverede CD frem og prøver det i stedet for at den selv finder en driver.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-08-08 01:44

Når du skriver installeret hvad mener du så ?

Du skal selvfølgelig installere det program/drivere der følger med.
Hvis du ikke gør det så kommer de der beskeder.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-08 04:40

Hvis musen virker som den skal, så gå en tur til Enhedshåndtering, noget kan tyde på at Windows har en forkert opfattelse af din hardware, i Enhedshåndtering vil det vise sig ved et gult spørgsmålstegn, den kan du højre klikke på og installere(opdater) driveren derfra, vælg selv at finde placeringen og peg så på din CD med driveren, hvis ikke det hjælper, så er sidste udvej også i Enhedshåndtering, højreklik på den genstidige enhed og Deaktiver, så er problemet ovre og musen virker forhåbentlig som den skal skal lige tilføje at jeg ikke har brugt funktionen Deaktiver med en enhed som er i brug, men det kan altid rettes tilbage igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-08 16:46

hmpffff er lige rendt ind i samme problem for en lille halv times tid siden og tjahhh - klikkede ok til popup - genstartede og vupti var der ikke mere (det var genstarten der gjorde udslaget så maskinen huskede) - prøvede flere gange bare at klikke den væk (dumt gjort i mit tilfælde)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-08 20:27

Hej o.v.n.
I enhedshåndtering var der gul trekant med udråbstegn på en af mine HID komponenter. Hvad betyder HID?. Nu har jeg geninstalleret fra min CD via enhedshåndteringens opdatering af driver.
Det lader til at virke, for den gule advarsel er væk.

Det kan dog undre mig lidt, for jeg har kørt CD'en i går. Da det ikke virkede, hentede jeg yderligere den passende driver fra Logitech. I dag kom der en opdatering fra Logitech. Men lige meget hjalp det indtil jeg var rundt om enhedshåndteringen.

Nu håber jeg at problemet er løst og at du kan få mine points.

Mange hilsner og tak fra Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-08 03:01

Godt du fik løst problemet jeg kan kun sige at Windows veje er uransagelige, nogle gange kan man bare installere og andre gange skal der flere krumspring til

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-08-08 09:46

Hej
Hvad er HID enheder/komponenter ???? Jeg skal ikke bruge det til andet end at blive "klog" af.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-08 12:00

Det er godt at søge ny viden og aldrig lade sig stille tilfreds med sin nuværende viden, i et andet spørgsmål læste jeg, at det er en god dag når man ved dagens slutning ved lidt mere en da man vågnede.
HID er en forkortelse for: Human Input Device, altså en enhed hvor du kan styre for eksempel computeren, tastatur, mus og joysticks er nogle muligederne

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 13-08-08 12:28

Tak for svaret o.v.n..

Jeg fik ordnet problemet i enhedshåndtering - ganske som du skrev.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-08 12:42

Selv tak, godt du fik løst problemet