/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvem skal betale
Fra : Nordsted1
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 10-08-08 13:17

I en opgang har der været ungdomsfest - eller snare hærværksfest -

Bla. er der revet en del ledninger ud af væggen i opgangen.

De øvrige beboere er nu i tvivl, om det kan være farligt med de ledninger, og overvejer at kontakte en el-installatør og få det repareret.

Hvem skal betale den regning - boligselskabet (som vel giver regningen videre til hærværksmanden) eller dem der ringer efter el-installatøren.

Dem der ringer, kan jo egentlig ikke rigtig bevise at det ikke er dem der har lavet hærværket, men politiet har været ind over i nat, så mon ikke de vil blive troet på?

Viceværten er ikke til at få fat på før i morgen kl. 12

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-08 13:21

Prøv at dække det af, så ingen uagtsomt kommer til skade. Mere så elektrikeren ikke bonner dig for et klækkeligt beløb. Han skal nok få sine penge. ellers ring til politiet og lad dem afgøre om det er så farligt, at de føler at de skal tilkalde assistance.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:21

Hvis der er direkte adgang, er det til fare for hvem som helst og de bør tage affære.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 13:22

Da regningen sikkert ikke skal betales på stedet i dag,
så ring bare elektrikeren og få det ordnet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:23

Ellers ringer du og siger at du blev slået i gulvet af strøm og at du nu må på skadestuen. BAAHHH BUUUHHH Så er de der...politiet, brandvæsen civilforsvaret og alle de andre....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:25

Glem det teil. Om regningen skal betales i dag eller i morgen gør da ingen forskel, hvis boligselskabet ikke vil betale det i morgen. Så får anmelder da bare regningen eller ryger i retten....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:27

Men jeg ser at Rye jensen er på, så det kan være han har et kvalificeret svar.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 13:27

Mange boligselskaber har et telefon nummer til "nødopkald" udenfor varmemesterens normale kontortid - prøv at undersøge, om ikke det er tilfældet der -

Hvis ikke, og hvis man skønner det er farligt, ja så er man da nødt til at ringe idag til elektriker - måske i første omgang bare for et råd fra en prof.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 13:28

Ha ha, ja det lyder jo sjovt nok her på siden, men i det virkelige liv, er det knap så morsomt, at en person i en opgang, kan ødelægge det for så mange

De har nu sendt to klager til boligselskabet, men de vil have tre, men det kan da være at denne omgang hærværk er dråben

Fyren der ødelægger har kun boet der i to uger, men har holdt 5 fester - på hverdage - lige med undtagelse af igår... politiet har været ind over hver gang,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:28

Nå han fik kolde fødder....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:29

Festligt sted Nordsted. Bor du i Mjølnerparken???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 13:30

Nåå siesta...... Held og lykke med dine løse ender

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 13:32

Jeg har gennempløjet Domea, men kan ikke finde et telefonnummer der kan bruges på en søndag, jeg har dog fundet et nummer på et bestyrelsesmedlem, men vedkommende der står med "problemet" kan ikke li at ringe til ham.... nu har jeg sagt til ham, at han skal ringe til politiet..

Ydermere, har fyrens gæster truet med at raserer en lejlighed, hvis der bliver klaget over fyren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-08 13:42

Den der bestiller musikken, skal også betale. Hvis man ringer efter en installatør, må man også være forberedt på at skulle betale.
Ellers er det ejendommens vicevært i skal have fat i. Regn ikke med politiet i den forbindelse. De gør
måske noget, når en eller flere allerede er døde, ellers intet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 13:42

Skal vi komme og ordne de snothvalpe?
Det er hurtigt ordnet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-08 13:44

Den som rekvirerer en håndværker står også for betalingen.
Hvis ikke der er en ejendomsrepresentant, så spørg politiet hvad der skal gøres og få lige svarerens navn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 13:45

Hvis skaden er til fare for andre drjer det sig om at reparere.
Hvem der skal betale er et senere spørgsmål.
Det behøver ikke være den der bestiller jobbet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 13:45

Ja, Teil kom lige herover.... jeg kan også stå ved siden af og se grim ud, det hjælper alt sammen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 13:47

Den slags idioter skåner jeg ikke, heller ikke hvis de er et nummer
større end mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-08 13:54

Citat
Efter normal arbejdstid kan man KUN i
NØDSTILFÆLDE benytte vagt-telefonerne.
Telefon 20 16 59 90
Unødvendige opkald - og hermed
forbundet servicebesøg medfører
egenbetaling.

Nu er dette jo nok ikke lige jeres afdeling (men en domea)

I må have en tilsvarende

Har afdelingen ikke en hjemmeside ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 13:55

Jo afd har en hjemmeside, men kun med

Administreres af:
Domea - Nordsjælland Vest
Torvet 6
3600 Frederikssund
Tlf: 76 64 66 20

Kontortid:
Mandag-Fredag 9.00-14.00
Torsdag 9.00-17.00
Fredag 9.00-13.00

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-08 13:56

Da Domea bestyrer 30-40.000 lejligheder har de GARANTERET et NØDnummer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-08 14:09

Hvis du førtæller politiet at de ledninger er til fare for andre,
så skal de bestille elektriker til at sikre installationen.
Ingen snak om sagen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 14:11

Dette står på Domeas side:

Problemer i lejligheden ?
Kontakt i første omgang din lokale ejendomsfunktionær på Ejendomskontoret. Han kan rette fejl eller fortælle dig, hvem du skal kontakte. Du kan finde ejendomskontoret ved at søge under 'adresser'.
Haster det ? Mange steder har de også en nødprocedure, som er bedst at følge direkte. Check i første omgang dine lokale oplysninger.
http://www.domea.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-08 14:17

Citat
NØDSTILFÆLDE benytte vagt-telefonerne.
Telefon 20 16 59 90

Prøv du blot at ringe og forklare sagen - det koster ikke noget i første omgang og de kan sikkert hjælpe dig videre.....

Så behøver du ikke ligefrem "udlevere" adressen her....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 14:17

Vi har tlf nummeret til viceværten/ejendomsfunktionæren, og når man ringer på det, så får han besked på at ringe kl. 12, ikke noget nødnummer.

Han overvejer kraftigt at ringe til politiet og få en sludder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 14:48

Refi, det tlf nummer er nu afprøvet, og det var kun til noget alarmsjov

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 14:58

Tak for svaret Klumme. De har haft ringet til en el-installatør, de sendte ham en mms (billede) og han kunne ud fra det sige, at der ikke kunne opstå brand eller andre grimme ting. Så nu vil de dække det til.

Det er godt nok smart med de mobiler

Så nu kan alle sove roligt, med mindre der bliver holdt fest igen.

Men under alle omstændigheder, skal der ringes både til boligkontoret og viceværten, så de kan få rep, el installationer, postkasser, vandrør og bord/bænksæt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 14:59

Er der ikke udleveret en brochure til lejeren med forskellig praktisk info, herunder nødprocedure - jeg mener bare, når nu selskabet henviser til nødprocedure på hjemmesiden....

måske er den glemt/gemt sammen med lejekontrakten

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-08-08 15:47

Juraen er vel ikke det vigtigste i det spørgsmål?
har i nogen gode røgalarmer?
Hvem ved om der går kortslutning i det nu i nat?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 15:53

HelleBirgitte, nej sådan en er ikke udleveret.

Valde, jo der er røgalarm (udleveret af mig, ved indflytningen)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-08 17:09

Tak for opmærksomheden...