/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Final Cut Exprexx HD
Fra : Sandvad261
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 10-08-08 10:35

Dette program giver mig problemer.
Vi har jo alle været nødt til at rydde op på vores computer, og dermed slette nogle ting, og jeg har væres lige lovlig grundig, så programmet ikke kan starte op, jeg har så trukket det ned i skraldespanden, og så skulle det vel så være væk, og dermed også problemet.
Så har jeg geninstaleret programmet, naturligvis efter orginal CDerne, men problemet er der stadig, den skriver noget i retning af missing scrack disk, og selv om jeg laver denne disk, så skriver den det, og programmet starter stadig ikke op.
Hvorfor ?????

Hej

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-08 14:54

Ja, Sandvad261, det er generelt ikke nogen god ide er "rydde op" på den måde. Du kommer nemt til at slette de forkerte ting hvis du sletter arkiver og mapper du ikke er helt sikker på hvad er. Og du er tydeligvis kommet til at slette Final Cut Express's scratch disk.

Først lige et kort uddrag fra manualen til Final Cut Express (s.155):
Arbejde med Scratch Disk og Hard Disk drev
Som udgangspunkt bruger Final Cut Express den disk programmet er installeret på som din scratch disk til lagring af "capture" og "render" arkiver. Ideelt bør du bruge en anden disk end den dit system er startet fra til at gemme media på, du kan have op til 12 scratch diske i dit Final Cut Express redigerings system.
Vigtigt: Hvis du har flere hard disk partitions skal du sikre dig at du ikke bruger ens navne, ellers kan du komme ud for problemer under capture.

Og om problemløsning (s.978):
Hvis du har problemer med Final Cut Express er det en almindelig løsnings teknik at afslutte programmet, slette program indstillingerne og så genstarte programmet.
Program indstillingerne er normalt lagret her:
/Users/username/Library/Preferences/Final Cut Express User Data/
Final Cut Express N Preferences.fcset
hvor N er programmets versions nummer.

For at få Final Cut til at virke igen er det nødvendigt at du indstiller programmets scratch disk igen. Du havde ikke behøvet at slette hele programmet og gen-installere det. Du kunne med fordel blot have slettet programmets indstillinger, for således at vende tilbage til "factory default". Dette er i øvrigt en god strategi i mange situationer hvor er program holder op med at opføre sig som det plejer.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 10-08-08 20:48

Tak for svaret UlrikB.
Hold da' helt kæft, hvor er du bare god.
Nu kører det bare,
Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor min skærm nedsætter lyset ret hurtigt.

Hej med dig