/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Varme og ventilation
Fra : hrpahuus
Vist : 684 gange
40 point
Dato : 07-08-08 23:30

Jeg Har en Citroen Berlingo hvor varme anlægget er gået i stykker er de nogen der ved hvor og hvordan jeg kan tjekke om det evt. kan være motoren der er gået i stykker?

 
 
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 07-08-08 23:55

På et Citroen værksted


Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 08-08-08 00:12

varme anlægget er et vidt begreb ?
Motoren ? Du må da kunne høre om blæsermotoren kører- trin 1-2-3 osv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 08-08-08 00:12

Tjek først om der mangler vand på kølersystemet

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 08-08-08 00:14

Motoren er ikke i stykker så længe den ikke er overophedet

Kommentar
Fra : hrpahuus


Dato : 08-08-08 10:34

Tak for alle svarene. Der er vand på. I starten sagde den underligt den peb, og nu kan den slet ikke køre, hverken på trin 1-2-3 el. 4

Godkendelse af svar
Fra : hrpahuus


Dato : 08-08-08 10:36

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : severino


Dato : 08-08-08 10:45

Motoren????
Hvis bilen stadig kan kravle hend over asfalten, så kan den ikke være i stykker!

Vandstanden i dit kølersystem er vigtigt, ellers kan motoren godt tage skade og den kan så brænde toppakningen af, så den sluger vandet, som enten kan rende ned i bundkarret, hvor olien er. Den kan også rende ind i cylinderen, og komme ud sammen med udstødningen.
Hvis vandet går ned i bundkarret, kan du som regel se det på oliepåfyldningsdækslet, hvor der så dannes noget hvidt snask.
Hvis vandet går ind i motoren, vil du kunne se vanddamp sammen med udstødningsgassen.
I begge tilfælde vil du kunne se det på et øget forbrug af vand, og du bør straks søge værksted.

Normalt skal køleren blive varm, når du køre i en passende periode (hvis der er nok vand på).
Hvis det kun er fordi du ikke kan få varme i vognen, kan det være den termostat der regulere kølevandet. Den vil først åbne når motoren når sin arbejdstemperatur, som ligger omkring de 85°C

Blæseren på køleren er i dag som regel termostatstyret, for ikke at belaste benzinforbruget. Jo mere din generator skal trække, jo mere belaster den motoren, som så bruger mere benzin.
Ved at kortslutte termostaten, skulle blæseren gerne gå i gang.

Blæseren inde i kabinen, er styret af den kontakt som du regulere blæserhastigheden.
Alle hastigheder under fuld speed, er reguleret over en seriemodstand, der består af konstantantråd, der kan holde til belastningen.
Hvis denne blæser ikke kan køre, skal fejlen findes i dette kontaktsæt, hvor det kan være slidtage, gnistslag eller brud på en forbindelse.

Se det er hvad du har fået ud af mig, p.g.a. mangelfuld oplysning.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173471
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382445
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste