/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dårlig ånde
Fra : NadiaMuz87
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 07-08-08 17:08

Hejsa...

Kan I hjælpe mig med et stort problem...?
Eller min hunds store problem

Jeg har en lille poms'er på snart 3 år..
Hun er vant til at få børstet tænder, men der går ikke længere end 15min, før hun har dårlig ånde igen. Og hun STINKER virkelig.... Vi kan næsten ikke engang ha hovedet nede ved hende uden at blive dårlig af stanken....

Nogen gode "husråd" mod min lille baby's dårlige ånde??

Mange kram Nadia.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 17:13
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 17:18

BTW - udover ovenstående kan det også have noget med foderet at gøre

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 07-08-08 17:29

Din hund har måske tandsten'
Jeg børster tænder på mine hunde HVER dag
Hilsen
Lillian

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-08 17:42

Hvordan ser tænderne ud?

Når din poms er vant til at få børstet tænder, så kan du sikkert komme til at se alle tænderne på alle sider.
Er tænderne misfarvede? eller er der belægninger på?

Hvordan ser tandkødet ud? Er DET lyserødt og sundt at se på, --ligesom dit eget (forhåbentligt) er?

--Det mest sandsynlige er at det er tandsten. Men der kan være andre ting galt.

Åja, hvad børster du tænder med?

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 07-08-08 17:50

Vi bruger en el tandbørste og hunde tandpasts
Hilsen
Lillian

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-08 17:53

Hvordan ser tænder og tandkød ud?

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 07-08-08 17:59

De ser fine ud
vi går også til Dyretandlæge en gang årligt

Hilsen
Lillian
http://www.tanddyreklinikken.dk/210-her_bor_vi.htm

Accepteret svar
Fra : housegoat

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-08 18:06

Jeg har med held kureret dårlig ånde hos vores vapser med halvråddent kød.
Min erfaring er, at dårlig ånde stammer fra maven. Dårlig bakterieflora som så harmoniseres v.hj.a. halvråddent kød.
Prøv det - det virker garanteret.
Held og lykke med forehavendet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-08 18:09

Nå. Så er det nok ikke tandsten.

Så må I en tur om dyrlægen. Der kan være tale om en sygdom. Lever- og nyresygdomme kan give dårlig ånde.

Men en alvorlig sukkersyge kan også få hunden til at lugte underligt ud af munden.
Ved sukkersyge er lugten nærmest som acetone eller som gæret frugt... Og så haster det altså...

Lever- og nyresygdomme KAN være fredelige og de kan nogle gange klares med en særlig diæt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 21:28

Få dyrlægen til at rykke hele klaveret ud af den stakkels hund. Den kan jo ikke score når den stinker som en sildekasse ud af munden. Så bider den heller ikke posten

Det er ikke ualmindeligt at småhunde stinker ud af munden og nemt får dårlige tænder

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-08-08 01:00

Du kan la´være med at la´dyret snaske dig i ansigtet,det er ikke normalt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-08 01:02

Jooo det er normalt for hunden

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-08-08 06:22

Jeg syntes at housegoat kommer med et godt bud........måske du også skulle give hunden rå kødben ind imellem, det er et naturligt fødestof for hunden og er i den grad med til at holde tænderne rene og tandsten væk.........Det er godt for hundens naturlige tarmflora og god "tidsfordriv".

Sigurd får rå kødben 3-4 gange om ugen og har aldrig haft en tandbørste i munden. Han har de fineste hvide og sunde tænder, har dyrlægens ord for det.

Jeg giver også andre ret, hvad har du tøvet for, en tur om dyrlægen, det kan jo være alvorligt som Birgitta nævner.........det er jo din baby skriver du, jeg har aldrig tøvet med at gå til læge med mine babyer.

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 08-08-08 09:16

Hej NadiaMuz87
Nu har der været så mange som har svaret dig --------- er der noget som du kan bruge
Hilse
Lillian

Godkendelse af svar
Fra : NadiaMuz87

Dato : 11-08-08 19:34

Tak for svaret housegoat.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 16:14

det kan være den har nogle dårlige tænder det har min egen hund prøvet den fik rykket en masse tænder ud jeg synes du skal gå til dyre læge og se hvad de sider

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 16:35

Problemet er i virkeligheden, at afstanden fra røv til mund er for kort på de små hunde