/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Valg af mp3 afspiller ???
Fra : peterpyt
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 06-08-08 19:47

Hej alle..
Jeg har besluttet mig for at købe en mp3 afspiller...
Valget står mellem
Sony Walkman NWZ-S616FS set til 629,- + fragt ved Wupti...
eller.
Sony Walkman NWZ-A816 set til 619,- + fragt også hos wupti...
På sonys hjemmeside er det ikke muligt at foretage en direkte sammenligning mellem de to modeller...

Som jeg forstår det er A816 den nye model, men den har ikke FM radio (FM radio er rart, men ikke et must-have) ....
Jeg har sq ikke meget forstand på den slags, men jeg har med 90% sikkerhed valgt eén af de to ovenstående...
Har nogen erfaringer med ovenstående modeller?

mvh
Peter...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-08 19:53

Nu kan "vores" erfaringewr sikkert være meget gode - men det er dig og dine ører der skal bruge den....

Så mit råd:

Gå i nærmeste butik og hør dem "live" - derefter kan du bestille den på hjemmesiden....

Selve afspillerne er der nok ikke den store forskel på - mp3 er mp3

Forskellene ligger nok i andre faciliteter samt ørebøffer (der er det VIGTIGESTE)....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-08 20:04

mp3 er yt det hedder mp4 nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-08 20:07

Citat
det hedder mp4 nu

Ikke hvis man "kun" skal bruge mp3

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-08 20:31

Ja Teil

Mp3 er in hos mig, hvad skal jeg ellers bruge mine Mp3 spillere til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-08-08 07:17

ok
uden erfaring ville jeg vælge med FM radio

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 07-08-08 07:51

Okay, jeg kan se at det her ikke fører til det store, men Teil har måske en pointe i at MP4 formatet vinder mere frem...
Refi: Personligt bryder jeg mig ikke om at udnytte butikkernes service, for bagefter at bestille hjem fra nettet - løsningen på mit problem bliver nok, at jeg ser på produkterne i en butik, og derefter også handler der..
Grunden til at jeg stillede spørgsmålet under "andet hardware" var bl.a. at folk som besvarer spørgsmål i denne kategori, ofte har en passende indsigt i teknik og gadgets..
Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu..
mvh
Peter..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-08 08:35

Citat
men Teil har måske en pointe i at MP4 formatet vinder mere frem...

Det er der ingen der fornægter.....

Men dine mp3 bliver IKKE bedre af at blive afspillet på en mp4 afspiller

Citat
Personligt bryder jeg mig ikke om at udnytte butikkernes service, for bagefter at bestille hjem fra nettet

Det er så dit "moralske" problem....

Citat
ofte har en passende indsigt i teknik og gadgets

Der er IKKE meget teknik i en mp3 afspiller - den er såre simpel....

Det du betaler for er design, plads, faciliteter den har samt hovedtelefonerne....

Teknikken er den samme

http://www.alexi.dk/mp3-afspiller.html

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 24-08-08 18:17

Tak for svaret refi.