/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter tager ikke benzin
Fra : lasse91
Vist : 2743 gange
20 point
Dato : 05-08-08 22:02

Heeej....

jeg har en Yamaha Jog as.

og har et problem med den, den tager ikke benzin ned i cylinderen. for når jeg hælder benzin ned direkte i cylinderen starter den på første hug.
der er benzin bundkaret. studsen, membranen, kaburatoren er tjekket og renset. og det er ikke blevet bedre. og membranen var helt tør da jeg tog den ud.

når jeg holder en hånd foran Indsugningen (karburatoren) giver den ikke modstanden, der kommer hellere ikke benzin ud af den. og kombitionen fejler heller intet.

nogle gode forslag til hvad der er galt ?

mvh. lasse f

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 00:13

Tjek din aut. benzinhane om den er defekt.:
Din automatiske benzinhane er stoppet op i benzintanken, og har 2 slanger.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=1975473070&n=-2116293621
Den mindste slange som er monteret ude i toppen af benzinhanen, er beregnet til at åbne benzinmembranen på benzinhanen ved hjælp af vaccum som skabes når motoren tørnes eller går.
Og når motoren tørnes eller går så gives der fri adgang til den store slange der løber til karburatorens svømmer.
Altså skal din knallert ikke kunne give benzin når vaccumslangen er hoppet af, undtagen den aut. benzinhane er defekt.
Hvor den lille vaccum-slange med vinkel skal sidde. Ja den skal sidde mellem karburator og motor.
Enten:
1. På karburatorens motorside
2. På jern eller gummistudsen mellem karburator og motor.

Så træk benzinslangen af ved karburatoren, og tjek at der kommer en sjat benzin, hvergang du træder på kickstarteren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-08-08 05:58

Når den ikke tager benzin så er den jo billig i drift.

Kommentar
Fra : lasse91

Dato : 06-08-08 14:50

Problemet ligger jo i at den tager jo benzin ned i karburatoren men kommer ikke videre der fra og ned i membranen og ud i cylinderen,

og karburatoren er renset og membranen er tjekket :S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 15:41

Der kan jo komme lidt i karburatoren, men måske ikke nok.
Prøv det jeg skriver, eller kommer vi jo ikke videre.

Kommentar
Fra : lasse91

Dato : 06-08-08 15:54

jamen der kommer benzin igennem bundkaret er helt fyldt hvergang,
og har suget i vacum der kommer der også benzin ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 16:27

Det siger jo ikke noget at du har suget i vaccum, du skal jo se om scooteren suger nok til at åbne benzinhanen.

Kommentar
Fra : lasse91

Dato : 06-08-08 16:56

der er ikk nogen benzinhane

og der kommer jo også benzin ned i bundkaret af sig selv men det bliver ikke suget ned til cylinderet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 17:46

Og du har blæst igennem dysen ?

Har du tjekket at gasspjæld og specielt nålen følger med når du giver gas.
Har du tjekket pladerne på membranen, du skal kunne puste igennem den men ikke kunne suge. Tjek at der sugers når du holder en hånd for indsugningen.
Og kickstarteren er lige svær at træde ned, som før ? Så der er nok kompression på ?
Og du har ikke druknet den, så der står benzin nede i krumtaphuset og tændrøret bliver vådt.
Og hvad er der sket siden den kunne køre? Har du skiftet noget. Er den standard.

Kommentar
Fra : lasse91

Dato : 06-08-08 18:27

den er std. der suges ikk når jeg holder en hånd foran indsugningen, der overhovedet ikk noget benzin nede i cylinderet eller ved krutappen. der er messer af kompression på !
:S har tjekket dysen har tjekket det hele syns jeg :S

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 06-08-08 19:22

Er du sikker på at den ikke får falsk luft ind et sted så ?? kan du mærke den suger når du putter hånden på karburator åbningen uden luftfilter ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 19:26

Membranen må være defekt, eller vendt omvendt ?

Kommentar
Fra : lasse91

Dato : 07-08-08 17:00

Har fundet fejlen !

Fejlen var en simmeringsring der var på vej ud :S

Tak for svarene

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-08-08 17:26

Ja så er det nok fordi der er sket en mindre explosion i krumtaphuset.
Så kan du jo lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-08-08 13:46

Ja så det klart, masser af falsk luft

Annuller spørgsmålet
Fra : lasse91

Dato : 10-08-08 19:40

Jeg har fundet løsningen :)

En simmerringen var på vej ud :S