/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tydning af afgangsliste
Fra : thoustrup
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 03-08-08 21:36

Jeg arbejder med en gammel forbryder bande fra Vestfyn, Boye Banden.
Jeg kan ikke læse noget i en afgangsliste. Hverken hvorfra eller hvortil han rejser.

Jeg skal lige fortælle at Anders Hansen var anklaget og måske anholdt på det tidspunkt, november 1855.
Ved domsafgivelsen i sommeren 1856 var Anders Hansen afgået ved døden.
Både jeg og Leif Sepstrup forsøger at finde hvor og hvornår Anders Hansen dør.

Ved appelsagens begyndelse i maj 1856 er noteret, at Anders Hansen er afgået ved døden, og at boet efter ham, skal udrede hans del af omkostningerne til retssagen.
Så ud fra det, tror vi ikke at Anders Hansen blev gift.

Kirkebogen:

Odense, Vends, Vejlby,
1847 1865, tilgang/afgang,
Opslag 58, Nr. 39

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 03-08-08 21:57

Hej

Kender du denne side:

http://sepper.dk/

Hen har også arbejdet med Boye Banden på Fyn.

Med venlig hilsen
Frits

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 03-08-08 22:14

hej f.larsen

ja, det må jeg sige, den hjemmeside er Leif Sepstrups, som jeg arbejder sammen med, så den kender jeg meget godt, og det er hans oplysninger jeg arbejder videre med, så ikke flere henvisninger til Leif Sepstrup. men tak alligevel, sidst jeg spurgte om Boye banden veltede det også ind med oplysninger om Leif Sepstrup.

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 03-08-08 22:25

Hej med dig.
Jeg læser det som Sandager. Har fundet det på kortet lidt nord for Assens.
Hilsen Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 10-08-08 22:39

Hej Toustrup

Kan der stå Fredericia, det er jo ikke så langt derfra.

Hilsen Påsse

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 10-08-08 22:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål