/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rainbow hvilken plade
Fra : Snedig
Vist : 829 gange
500 point
Dato : 03-08-08 14:03

Har lige siddet og lyttet til Rainbow, fra en diverse kunstnere-plade. De giver en forrygende version af deres: Since you've been gone. I slutningen af nummeret fader de over i "Somewhere over the rainbow" spillet instrumentalt med slide.

Kommer den udgave fra nogen speciel live lp? Hvilken?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-08-08 15:56
Accepteret svar
Fra : HexensX

Modtaget 500 point
Dato : 03-08-08 16:21

Den kommer ikke, så vidt jeg ved, fra et live album, men er indspillet i København i 1979 med vokalisten Graham Bonnet, og selve albummet hedder "Down to Earth". Desværre var det det eneste album, som blev indspillet med Graham Bonnet, som var/er en fantastisk vokalist, og selve albummet indeholder nogle af deres største hits, såsom "Since you've been gone" og "All night long". Desværre led Ritchie Blackmore under det syndrom, som ellers primært er forbeholdt sangere, nemlig at han havde musikalske problemer, med de fleste af hans sangere, bl.a. før Bonnet, i en periode, Ronnie james Dio. Selvom det måske ikke ligefrem var det svar, du ledte efter, håber jeg da, at det kan hjælpe, eller måske endda friste dig til at købe et super album, jeg har stadig originalen på kassette...men er lidt bange for at spille det meget mere, oghar derfor, bare for en sikkerheds skyld (!) down-loadet det. Knuz,Tina

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 03-08-08 16:24

P/S til granner 01.
Tilgiv, at jeg oversådin link til wikipidia, det var en fejl af mig, og jeg beder dig undskylde mig!
Knuz, Tina

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 03-08-08 19:15

Nej hvor fint. Fandt ud af at pladen har en hjemmeside, og at den fåes på DVD. Så problemet er sådan set løst - se http://www.oldskoolofrock.com

CD'en var på bud i en kasse. 3 plader for en hund. Ganske simpelthen et kup.

Godkendelse af svar
Fra : Snedig

Dato : 03-08-08 20:30

Tak for svaret HexensX. Du ved åbenbart et og andet om rock-musikken fra dengang. Meget informativt. Har just bestilt DVD'en. Nu må vi se hvad den byder på.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 03-08-08 20:32

Også tak til granner. Men den havde jeg nu pløjet. Det er noget af det første der dukker op når man googler. Men hexens smøre var ny for mig.

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 04-08-08 12:25

Det gør mig enormt glad, at du har bestilt DVD'en, jeg har ikke selv set den, men har selvfølgeligt hørt musikken flere 1000 gange, og nyder den stadig, det beviser hvor gammel jeg er, sånok om det
Men jeg er så glad for at du kunne bruge svaret, og det er første gang nogensinde, at mit svar blivr accepteret, så jeg er stolt som en lille pige, og det er faktisk en rigtig god følelse....baresådan, for en enkelt gans skyld. Mang tak, jeg er uendeligt beæret!!!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 04-08-08 16:06

Rooooolig nu.

Men vi er åbenbart på linie, i interessen for musikken. Lig endelig på lur efter nye spørgsmål.

Men du gav et svar, der ikke umiddelbart lod sig læse noget sted. Og når jeg først har fået noget i øret, jeg simpelthen vil undersøge, bliver jeg ofte stædigt ved. Kender selv studieudgaven af: Since You've been gone ganske godt. Men i denne live-version starter Ritchie med lidt flimmer på guitaren - grænsende til rent blær, og så får den ellers gas, godt nok med en halvmislykket startakkord. Og hvis ellers sangeren er Graham, skal jeg hilse dig og sige han giver den gas. Helt eminent udgave.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 13-08-08 13:51

Ha, det var snyd. På DVD'en er det en studio-version, lavet som en musikvideo som man gjorde dengang. Sur røv.