/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
spejlvende billede Picasa
Fra : lham
Vist : 11729 gange
100 point
Dato : 02-08-08 11:24

Har fået nogle indscannede gamle dias-desværre er nogle spejlvendte . Hvordan får jeg dem vendt rigtigt i Picasa ( også gerne i My Pictures Windovs XP home )-har ikke kunnet finde det i rullemeneuerne ( det er spejlvending og ikke rotation af billedet )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-08 11:31

Prøv
Vandret flip CTRL+SHIFT+H
og så
Lodret flip CTRL+SHIFT+V

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 11:33

spejlvend = mirror i de fleste af grafiske programmer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 11:35

du skal formodentlig ind under billede/animation i menuen først for at finde det

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-08-08 14:12

Klaudi
Hvad er vandret flip-er det inde i Picasa jeg skal gøre det-uvidenhed er min stærke side !

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-08 14:29

Når du er inde i albummet, så dobbelt-klikker du på det billede du skal redigerer, så blir det vist i stor format,
her er det så at du skal taste CTRL+SHIFT+H for at vende billedet vandret
eller CTRL+SHIFT+V for at vende det lodret

Håber det er til at forstå

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 02-08-08 17:26

Tak for svaret Klaudi.
Det virker,men jeg mener du blandet det lidt sammen . "dine" komandoer " både spejlvender og drejer billedet så efter dem må man lige have fat i roter H/V knapperne, men så "kommer den også i kassen "

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-08 17:54

Velbekommen

Ja jeg har nok rodet lidt i det, men bare du har fået det til at virke

mvh klaudi