/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hjælp til påmindelser
Fra : aasenissum
Vist : 793 gange
300 point
Dato : 01-08-08 10:30

jeg har brug for hjælp til at finde (gerne samsung klaptelefon) en mobil uden abonnement, som kan give mig 5 påmindelser daglig .
da den primært skal bruges som medicinreminder, skal den ikke være udstyret med alverdens alt muligt, da det så nemt bliver et alt for dyrt "vækkeur".

den må gerne være brugt.

jeg har en samsung klap i forvejen, som jeg er ret glad for, men den skal indstilles hver gang et nyt tidspunkt bliver nødvendigt.

min medicin skal indtages ret præcist, ogjegglemmerogglemmerogglemmer......

jeg har været inde på maaaange hjemmesider, men har opgivet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-08-08 11:09

Det kan de fleste, men det letteste er lægge disse ind via PC.

Jeg har en nokia, der synkronisers med Outlook.

Så opretter man bare en Dagligt - Tilbagevende aftale. Uden udløbsdato.

Det er vist den letteste måde at gøre det på.

Jeg vil lige tjekke om det kan gøres via telefonen også...

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-08-08 11:12

Min er en Nokia N82 kan godt oprette dagligt gentaget møder.

De fleste kan formentlig, vent lige med at lukke spørgsmået til der kommer en samsung ejer..
Der kan svar ud fra det mærke..
vh ben

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-08-08 12:11

jeg har set en samsung, hvor man kunne lægge 5 aftaler i rap ind om dagen ad gangen gældende for 1 uge.
den kostede selvfølgelig kassen, jeg mener det var en samsung L760. den kan samtidig en masse, som jeg enten ikke fatter eller aldrig får brug for.

næh benjaminH, der skal mere til, før jeg lukker. mit håb er skam stort endnu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-08 18:58

Det bliver ikke nemt, at finde en mobil, der ikke kan en masse, samtidig med at den skal have en alarmfunktion

Her er to brugte L 760 , den ene i nærheden af dig

http://www.guloggratis.dk/telefoner/samsung/l760

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-08-08 19:41

Hej aasenissum - den funktion kan du få uanset hvilken mobiltlf du har. Prøv at se mere her :

http://http06.bon.basefarm.net/nyheder/2007/05/02/sms-skal-minde-om-medicin/index.xml

http://www.apotekerforeningen.dk/default.asp?ID=20&cat=5

http://handymentor.dk/dk/consumer/huskdinmedicin

Håber det er noget, du kan bruge

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-08-08 19:59

Du går bare ind i kalenderen og laver en aftale for hver "pille" på tidspunket den skal tages. Den aftale sætter du så til at gentages hver dag.

Jeg er temmelig sikker på at alle Samsung tlf med en kalender kan det.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-08-08 00:31

Planlægning-->Vælg-->Planlæg-->Funktioner-->Opret-->Skriv Emne-->Skriv evt. detalje-->Skriv startdato-->Skriv startstidspunkt-->Sæt slutdato,f.ex.3/8.2099-->Skriv sluttidspunkt,f.ex.kl.21.15.Sæt markering ved alarm-->Sæt markering ved gentag-->Tryk til sidst på GENTAG.
(Det er en gammel Samsung D500 jeg har) Måske det virker på din også

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-08-08 00:33

Ups..Så først nu at du SØGER en Samsung...
Glem det jeg skrev..Det var en smutter

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-08-08 06:55

med rette føler jeg mig som en dummer...
hvis der skal sms's, kommer det til at koste ca. 25 kr. om dagen (apotekerpris). så den er desværre udelukket.

jeg har været hos tdc to gange og de forskellige kloge hoveder enedes om, at min samsung ikke kan indstilles til mere end 1 alarm daglig. så når første alarm er skudt af, skal næste indstilles forfra osv.

jeg har investeret i 2 forskellige "pille remindere " med en lillebitte nusset og gnidret engelsk brugsanvisning (sikkert oversat fra kinesisk). men det ender nok med, at jeg må tage mig sammen og finde ud af anvisningen.

det var nu praktisk at have den funktion bare i mobilen.

L760 modellen er bare så lækker og hvad er så problemet? den kan så mange ting, så jeg bliver nærmest pyyyyh.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 07:25

At L 760 kan en masse, kan da være ligegyldigt, bare du kan finde ud af at bruge de få funktioner du har behov for... min Nokia kan da også en del som jeg overhovedet ikke har gidet sætte mig ind i.

Pudsigt nok ville jeg heller ikke sætte mig ind i kamerafunktionen.... lige indtil jeg fik behov for lige at skyde et billede af, så var det jo smart nok at den kunne.

Måske du alligevel skulle finde ud af, om de brugte tlf. stadig er til salg.

Kan brugsanvisningen på din pille reminder, mon ikke scannes ind, og blive oversat af google translate.... den oversætter faktisk til et forståeligt dansk???

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-08-08 08:54

Kalender påmindelser lyder bare som en alarm i tlf. og kommer ikke som en sms.
Så de koster ikke noget

God dag

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-08-08 09:16

Prøv at checke om der er en kalender i den tlf. du har i forvejen. Hvis der er så se om du kan oprette en aftale e.l. under "vælg" e.l. Så se om du kan sætte en alarm på aftalen..

Kim

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 02-08-08 10:25

I dette link, er der div. manualet til mobiltlf. nok også til den du allerede har??

Så kan du tjekke alarmfunktionerne

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 02-08-08 15:10

Tak for svaret Nordsted1.
det er bare for pinligt detteher.
masser af gode forslag, som alle bliver forkastet, bare fordi jeg ikke kan finde ud af det.
i grunden har jeg været inde på de det manualer, men det er nok varmen der gør, at jeg ikke mere orker at kigge dem igennem igen. den (tdc) ligger nu i karantæne, til det bliver lidt køligere.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 22:03

Hej aasenissum - nu er det blevet køligere

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at overskue - - - -

Men prøv lige at se her:

Få hjælp til at huske din medicin

Tilmeld dig apotekernes nye sms-service, der kan hjælpe dig med at huske på, hvornår du skal tage din medicin. Du bestemmer selv, hvad der skal stå i sms'erne, hvornår på dagen, du vil modtage dem og i hvilken periode. Tager du medicin flere gange dagligt, kan du vælge at få tilsendt sms'er på forskellige tidspunkter.

Indtil den 31/12 2008 er sms-servicen gratis, herefter betales der for forbrug. Hvis du vil opsige dit abonnement, skal du indtaste dit mobiltelefonnummer her på siden. Du får en sms, når sms-servicen ikke længere er gratis.

http://www.apoteket.dk/SmsService.aspx

Knus fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 22:06

HelleBirgitte.... to sjæle en tanke.... Aasenissum ser ikke at der bliver skrevet i hendes tråd, når først hun har accepteret et svar, en møj irriterende fejl ved kandu, som åbenbart ikke bliver rettet

Så derfor har jeg sendt en pm med den samme oplysning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 22:35

Hej nordsted - det vidste jeg ikke - men godt aasenissum får denne info

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 23:41

Nææ hvor skulle du også vide det fra

Forøvrigt rigtigt smart med de sms beskeder, den service kendte jeg heller ikke til, og Aase vidste åbenbart heller ikke det var gratis, eller har hun fået en anden besked siden hun nævner apotekerpris på kr. 25? måske apoteket heller ikke er ordenligt orienteret?