/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar godt køb?
Fra : absinthe
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 31-07-08 12:04

Hej

er denne bærbare et godt køb til prisen hos elgiganten?

http://paperless.giganten.dk/elgiganten_dk/
side 3 Packard Bell pris: 6666 kr.

Nogen der ved noget om processoren?

og er grafikkortet godt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-08 12:30
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-07-08 13:12

jeg mener at det er et dårligt køb

Langsom harddisk 5400 rpm
Kun ddr2 ram ikke ddr 3
17 tommer skræm, (bliver for tung)
amd processor (jeg sværger til intel, men det er en smags sag)
Ville være at foretrække med Blue - ray brænder

men det er bare mit syn på det. Prisen er for høj til den specifikation

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 31-07-08 13:25

Ok - ved ikke alt for meget om hvilke specifikationer man skal kigge efter når man køber computer. Plejer for det meste at se efter processor, RAM og grafikkort, hvor min antagelse er, jo større jo bedre.

Men er der så nogen der har et bedre bud på en bærbar til omkring de 6000 kr.?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-08 15:50

Dem er der mange af, prøv at opstille nogle krav, så vi bedre kan komme med forslag, hvad spiller du ? Og hvad skal den ellers bruges til ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-08 15:52

Vil du have computer med Windows Vista ? Heller "nøjes" med Windows XP ? Måske helt uden styre system ?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-07-08 17:34

Hvis den bærbare skal bruges til ordet's betydning, nemlig at være bærbar, så kunne en MSI Wind være sagen. Jeg har selv lige købt en til 3475,- Det er ikke en kæmpe kraftkarl, men en lille sag med bla. følgende ting:

10" skærm
1,6 Ghz Intel Atom proc.
Wifi 54G
Bluetooth 2.0
60 Gb 2.5" harddisk
kortlæser osv...

Jeg har selv været vant til at give min. 10-15.000 for mine bærbare, men helt ærligt. Den her er mit fedeste køb til dato.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-07-08 17:35

Zepto 3415:

Konfiguration
Keyboard 3x1x DK
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Manual 3214/3215/3414/3415
Intel Core DUO T2390 1,73GHz 533MHZ 1MB
320GB 5400rpm SATA Harddisk
2 GB (1x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 64bit - DK + Office Ready
DVD-RW / CD-RW

Den kan du få for 5500 hos mig, men hvor i landet er du?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-07-08 17:36

Hvis den bærbare skal bruges til ordet's betydning, nemlig at være bærbar, så kunne en MSI Wind være sagen. Jeg har selv lige købt en til 3475,- Det er ikke en kæmpe kraftkarl, men en lille sag med bla. følgende ting:

10" skærm
1,6 Ghz Intel Atom proc.
Wifi 54G
Bluetooth 2.0
60 Gb 2.5" harddisk
kortlæser osv...

Jeg har selv været vant til at give min. 10-15.000 for mine bærbare, men helt ærligt. Den her er mit fedeste køb til dato.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-07-08 17:37

ups, den kom to gange.. Sorry

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 31-07-08 22:33

okay mange gode ideer. hvilke af disse to er bedst til prisen?

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1414245_(Wupti2).html

eller

http://www.wupti.com/Produkter/1417172_(Wupti2).html

hvilken ville være bedst til film og spil?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-08 23:41

Ingen af de to, men jeg skal ikke vælge computer for dig, det er dig som skal bruge den, så jeg kommer bare med en ide den her vil du ikke blive skuffet over, den har en størrelse som gør den bærbar og ikke slæbbar, og den har kræfter og grafik til de fleste spil: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?varenr=99600&type=notevision&menu=notebook&partner=8 bemærk at prisen er uden styre system, rul ned og sæt prik ud for det styre system du ønsker (Vista Home Premium til 845kr. hvis jeg skulle vælge) du skal også selv tilføje trådløs netkort og bluetooth hvis du ønsker, prisen kommer så op lige under 7000kr. men så har du også en computer som kan det meste

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 01-08-08 04:07

Det lyder til at være et godt køb du foreslår o.v.n. Desværre har jeg læst et par anmeldelser om forhandleren hvilke ikke ligefrem roser MM Vision. Det betyder selvfølgelig ikke at der nødvendigvis skulle være noget galt med at købe hos dem, men det er altid lidt foruroligende med dårlige anmeldelser.

Er der være stor forskel på grafikken mht.

(ATI Mobility Radeon HD 3650 512MB dedikeret grafik op til 2304MB TurboCache) Acer'en hos Wupti

(nVidia GeForce 8600M GT 512MB dedikeret GDDR2) MM Vision

Annuller spørgsmålet
Fra : absinthe

Dato : 03-08-08 00:59

annullerer dette spørgsmål