/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Oliver City - begrænsninger?
Fra : tryllerylle
Vist : 4819 gange
200 point
Dato : 30-07-08 16:28

Hej. Jeg har en CPI Oliver City fra 2005.

Hvordan er den begrænset,og hvor mange steder?

Er der noget udover:
Udstødning
Ring ved variatoren
dyse (hvor stor??)

på forhånd tak

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-07-08 17:44

Ikke ifølge : http://www.billig-scooter.dk/portal/begraensninger_oversigt.php
Så står der godt nok at 2004 modellen også er begrænset i CDI'en og luftindtaget.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-07-08 18:08

Ja luftindtaget, hvis alle begrænsninger er taget (forrør skiftet, begrænsning i luftfilter fjernet, skive. så bør du nok dyse en 12 numre op, nu kan jeg ikke lige huske hvad standard dysen er, men det kan du hurtigt selv tjekke.. alle scootere skal heller ikke have sammen dyse selvom det er samme scooter og samme opsætning..

http://scootzone.dk/index.php?module=guide&id=65

Hvis tændrøret er for hvidt: så skal du dyse op

Hvis tændrøret er for brunt/sort: så skal du dyse ned

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 01-08-08 22:40

hvilken str. dyse skal der sidde i?

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 03-08-08 13:53

Hejsa. Jeg pillede lige dysen ud af min karburator, og det er kun en 45'er!!

jeg har sat en 64 i (det har jeg læst mig frem til i de andre tråde om CPI oliver), men der er ingen forskel på kørsel. Kun at den måske virker lidt sløvere i optræk. Topfarten er den samme.

hvilken dyse vil i anbefale på en CPI Oliver City fra 2005 (en 30'er).

Ringen er fjernet, og der sidder en 45-udstødning på.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 03-08-08 23:54

I min Cpi Oliver city fra 06 sad der en 56'er i og den kører også helt perfekt med den selvom den har fået 45 forrør på, så den var måske værd at prøve, jeg fandt i hvert fald ud af at nr 60 var lidt for stor til min.

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 04-08-08 22:16

Jeg har monteret en 56 dyse, men den går noget ujævnt synes jeg

Det er denne udstødning jeg har på: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1996393149&n=1681976664&pn=1681977295
og så er ringen taget.

er dysen for stor/lille?

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-08 00:48

Den er nok højst sandsynlig for lille, men prøv at tage tændrøret af og se hvilken farve den har, nogen siger den skal være nødebrun andre mener den skal være lidt lysere. Er den for lys er dysen for lille og omvendt.

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 09-08-08 15:30

Tak for svaret simon-ms.