/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vinyl på vinyl
Fra : tararam
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 30-07-08 08:37

Jeg skal lægge ny vinylgulv i køkkenet. Det gamle fejler sådan set ikke noget, men farven passer slet ikke til de nymalede vægge og nye køkken. Jeg har prøvet i et hjørne at løfte det af, men limen er ganske stærk og jeg tænkte på om jeg ikke bare kunne lægge det nye ovenpå.
Skulle det give problemer? Det limes på

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 30-07-08 09:02

Jo, det kan du godt, hvis det eksisterende er helt jævnt og glat....
Evt. ujævnheder vil nemlig blive forstærket med et ekstra lag ovenpå.

Det ekstra lag bevirker blot at det bliver lidt blødere at gå på.

Og vigtigt, at det er helt rent når du gør det.....bare et sandkorn vil du kunne se og det vil arbejde sig op og lave hul i det nye vinyl (ville det nu også selv om du piller det gamle af)

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-08-08 16:43

Tak for svaret dova.