/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Canon MV950
Fra : ppk
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 30-07-08 00:02

Hej

Har for nogen tid siden købt ovenstående Digital Video Camcorder, og skal nu til at importere det optaget over på computeren til redigering.

Jeg har købt et firewire kabel, og kan godt importere det via Windows Movie Maker.

Men jeg har så installeret Canon Digital Video Solution Disk, og havde håbet at dette program kunne redigere m.m. men jeg kan ikke få det til at virke.

Så nu er det jeg tænker på om der findes et bedre og smartere program til det ?

Mit styreprogram er Windows Home Premium DK

Hilsen
PPK

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-08 02:02

Der er et betydeligt antal videoredigeringsprogrammer. De er til alle priser; men jeg synes ikke der er enklar sammenhæng mellem pris og anvendelighed.
Der er også mange meninger om hvad man foretrækker. Det er næsten som at spørge omhvad der er den bedste bil. Forlang ikke et velbegrundet objektivt svar.
Det , der følger med nyere windowsversioner, og med nero brænderprogrammet kan bruges, men jeg synes de er for omstændelige og svære.

Pinnacle er fuld af fejl. Hold dig fra det. Home Premium er vist det andre kalder vista, og det kan kun en speciel udgave overhovedet- måske- køre med.
Min egen favorit er power director, hvor de simple og nemme ,men tilstrækkelige udgaver følger med i Aldis programpakke til flere af deres computere.

Husk kis-- keep it simple. jo større program, des mere bøvl.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 30-07-08 23:31

Tak for svaret transor.

Har fået fat i Power Director 7.0, det virker ganske fortræffeligt !

Hilsen
PPK