/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen systemlyde eller CD-musi
Fra : ingelein
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 28-07-08 12:23

Hej
Jeg har overhovedet ingen lyd i computer - (eller skærm)
Styresystem Windows XP home - SP 2
Jeg har tjekket
1. Der er et lydkort Creative Audio PCU (ES 1371,ES1373)
2. Jeg har opdateret driveren til lydkortet
3. Jeg har aktiveret højtalerne under kontrolpanel/system/lydenheder
4. Jeg har sat volumen på skærmmenuen til 100 %
5. Alt er slået til under lydenheder
6. Ikke lyd fra Windows Media Player
7. Jeg har prøvet med høretelefoner - ikke med højtalere

Nu er jeg på "lydløs" bund - men er sikker på at nogen herinde kan hjælpe

Mange sommerhilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 13:03

Hej igen
Der skulle have stået PCI ved lydkortet - det er vist andet end varmen?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-08 13:09

Prøv F7 når mediaplayer er åbnet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 14:08

Hej til Teil
Tak - men desværre hjalp det ikke
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 14:11

Virker det med hovedtelefoner ????

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 14:14

Hej Refi
Nej, jeg kaldte vist hovedtelefoner for Høretelefoner........ hm..... det var vist ikke det korrekte ord for de der lyttebøffer.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 14:17

Og de alm. højtalere virker heller ikke ?????

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 14:37

Hej
Kan det være at der slet ikke er nogen indbygget højtaler i PC'en, men at der skal eksterne til?
Jeg har også tænkt på om det kunne være at der skulle en forbindelse (ledning) til fra Pc'en og over i skærmkonsollen, som har et"line in" stik. Jeg mener enten eksterne højtalere fra Pc'en eller forbindelse til skærmens højtalere.

Det er en stor arvet profi-pc FRONTWAVE-TECHNOLOGY. Vedkommende, som jeg har fået den af tror ikke at der er indbygget højtaler. Efter min mening er det usandsynligt, fordi Windows jo altid har kørt med systemlydene. Eller?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 14:49

Hej Refi
Nu skal jeg først kravle lidt rundt under bordet og prøve med højtalere.
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 14:59

Højtalere virker IKKE uden ledning.....

Er det en skærm med indbygge SKAL der en ledning fra komputer til skærm...

Skærmkabel ALENE gør det ikke....

Citat
Kan det være at der slet ikke er nogen indbygget højtaler i PC'en

Hvis det er en stationær SÅ JA (der sidder dog nok en lille systemhøjtaler til biblyde)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 14:59

Jeg har heller ingen system lyde på den ene af mine computere jeg fik mange forslag i mit spørgsmål, måske kan et af forslagene bruges af dig: http://www.kandu.dk/Spg120378.aspx jeg har ingen lyd heller ikke nu, enten er jeg for dum og ikke forstår at udnytte forslagene, eller også kan det ikke lade sig gøre, en hel del af dem som svarede i mit spørgsmål, havde tydeligvis ikke fattet hvad jeg spurgte om, men læs selv måske kan du bruge noget

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 15:01

Hej
Jeg har sat eksterne højtalere til ------- og det virker.
Men har man nogensinde set en mindre end 7 år gammel PC uden interne højtalere. Det interesserer mig brændende.

Jeg mangler et egnet kabel for at finde ud af om en forbindelse fra PC'ens lydudgang til skærmens højtalere virker. Findes det?

Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 28-07-08 15:08

Der er IKKE højtalere i en PC - hverken NY eller GAMMEL

Er de med i systemet sidder de i SKÆRMEN og skal forbindes med ledning fra komputeren....

Det er KUN notebooks der har højtalere.....

Så har du gået med den formodning er det jo klart der ingen lyd var

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 15:10

Og ja - i enhver komputerbutik kan du købe et sådant kabel....

Følger normalt med skærmen hvis DEN har højtalere - eller følger det med højtalersættet....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 17:10

Hej Refi

Jeg håber at rigtig mange siger noget andet end:
[CITAT][--------------------------------------------------------------------------------
Der er IKKE højtalere i en PC - hverken NY eller GAMMEL/CITAT]

For jeg har aldrig brugt/tilsluttet mine eksterne højtalere til min gamle Compaq - som havde indbyggede højtalere.

Jeg er klar over at højtalere ikke virker uden ledninger og jeg har endnu ikke mødt nogle højtalere, som ikke havde ledningerne fast monterede, men det findes vel også.

Min skærm er en iiyama skærm, som har mange flere funktioner end andre skærme, blandt andet kan jeg via en forbindelse fra PC'en få adgang til 4 ekstra USB stik. Ved siden af dette "Adgangsstik sidder der så en "line in" og her regner jeg med at kunne forbinde skærmens højtalere til Pc'en. Jeg har allerede været i byen for at finde et stik, men der var ingen, som havde det -

Når jeg har fået kablet regner jeg med at der også er lyd til lyttebøfferne.

Mange hilsner Ingeborg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 17:25

Citat
For jeg har aldrig brugt/tilsluttet mine eksterne højtalere til min gamle Compaq - som havde indbyggede højtalere.

Det har så været en notebook eller de har siddet i skærmen....

Jeg tror ALDRIG jeg har set et tower (mini/midi/maxi) med INDBYGGEDE højtalere udover den lille systemhøjtaler....

Hvad skulle logikken være i at have et kabinet stående under f.eks. et skrivebord og stereolyd der "bare" drøner ind i en spånplade....

Bortset fra det ville et komputerkabinet give en utrolig dårlig lydgengivelse....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 18:44

Hej Refi
Det var ikke noget tower, men et fladt kabinet, som man eventuelt kunne stille skærmen på. Lydhullerne var i kabinettes sider.

Lydgengivelsen var iøvrigt lige så god som i de eksterne højtalere. De var jo netop ikke sat til, fordi de ikke gav bedre lydkvalitet, snarere tværtimod og så havde man det ekstra ragelse til at fylde op.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 18:55

Nu er vi vist tilbage i komputerens barndom

Selvfølgelig KAN det da lade sig gøre - men ingen - eller kun de der netop sælger en KOMPLET mærkekomputer (design) kunne finde på den slags....

Men trøst dig - Compaq findes ikke mere - Det er nu HP

For det har vel IKKE været en dockingstation

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 19:27

Hej Refi
"Dockingstation". Tror du da at jeg er helt tumpe?????
Nej, den gamle Compaq har 10 år på bagen og forlader nu kun mit arbejdsværelse for at vandre ned i mandens hule. Han skal kun surfe og har ikke brug for mere end de 6 GB harddisk. Iøvrigt har jeg yderligere en Compaq Presario, hvor det hele er bygget sammen til en lille fin handy maskine. Kabinet+skærm+højtalere med ialt 420 MB hukommelse Den bruger jeg sammen med min elektroniske strikkemaskine og tilhørende PC designprogram "Designa-Knit Prof. ver. 7). Og det funker bare.

I det hele taget er PC lyde selv med de bedste højtalere vel ikke den store musiknydelse? Så jeg mangler kun lyde til "husbehov".

Og nu kan jeg lukke dette spørgsmål, der er kommet lyd også i højtalerne på skærmen. Jeg havde et minijackstik fra min eksterne brænder, som også kunne bruges til afspilning. (Lite-on).

Mange hilsner og tak
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-08 19:34

Tak for svaret refi.
Jeg er glad for at du var så aktiv vedr. mit spørgsmål.........dog ville jeg ønske at jeg kendte dig bedre, for jeg tror da ikke at du mener noget ondt med de "insinutationer" der ofte ligger i dine svar - jævnfør: Der skal da ledninger til .... og den med dockingstationen.
Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-08 20:46

Selv tak....

Men havde du nu fra start fortalt at det var et "oldtidsfund" vi talte om - så havde det nok været lidt nemmere....

Citat
I det hele taget er PC lyde selv med de bedste højtalere vel ikke den store musiknydelse

Nu er det vel ikke PClyde vi talte om men musik....

Og jo - du bliver forbavset HVAD moderne højtalere og lydkort yder