/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
acronis kontra norton
Fra : lillelyst
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 26-07-08 20:06

Hejsa. Ved I om der findes nogen egentlig test mellem acronis 11.0 og norton ghost 14.0 ?
Jeg har brug for et stærk backup program til mine virksomhedsdata og har fra tidligere tider dårlig erfaring med acronis (fik bl.a. mine penge retur fra firmaet), men måske er de blevet bedre end i 9.0 versionen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 20:25

Jeg har før været glad for Drive Image, men bruger nu Ghost (måske hedder den 11)

Den kan håndtere Vista / XP / ubuntu (Linux)

Jeg syntes den har en rimelig god hastighed (nedpakningstilstand) og den har endnu ikke snydt mig.

Jeg bruger Gparted til at ændre partitionstørrelser og det brokkerGhost sig ikke over.

Ghost bruges hos mig fra en bootCD og ikke via batch inde i programmet.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 26-07-08 20:35

Hej Eyvind. Jeg har faktisk et nyere norton ghost liggende på min pc, men i forskellige forsøg har den snydt mig i recovery fasen. Jeg har også den gode gamle ghost 2003 på cd - og den snød aldrig. Brugte udelukkende dos-metoden.

Jeg tror umiddelbart jeg er villig til at købe acronis denne gang, men afventer lige evt. flere kommentarer.

Du skulle vel ikke kende en god hjemmeside hvor man kan betale i dollars? (kan se at kursen er væsentlig lavere end EUR.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 20:43

$ næ det gør jeg ikke.

Det vil altid være godt med DOS metoden fordi styresystemet ikke er i aktion.
For når der genstartes for at "køre" operationen er det ikke godt hvis den laver ballade ved en backup og styresystemet så heller ikke kan komme igang igen.

Jeg har leget meget lidt med Acronis, men vi kunne ikke enes - eller jeg brugte den forkert.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 28-07-08 23:20

Jeg har prøvet Acronis men droppet det igen. Bruger Genie i stedet. Norton kender jeg ikke.

Det, jeg kørte sur i på Acronis var at TrueImage bare ikke fungerede 100% og det skal det når det er backup.

Men andre er godt tilfredse. Her er en review: http://ryangaraygay.com/blog/post/2008/05/Acronis-TrueImage-Home-11-vs-Norton-Ghost-14.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-08 10:53

Jeg kender ikke den "Genie"

Jeg bruger Ghost 11 i "DOS" tilstand fra denne CD (som har en del andre værktøjer)

http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Ps. Jeg ved ikke om den er lovlig at hente, men den er ikke en fuld Ghost 11 med alle faciliteter.
Dog er "DOS" kørslen fuldt fungerende.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 29-07-08 12:34
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-08 14:53

Ok tak - men jeg holder mig til Ghost og bruger den fra CD-rom.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 05-08-08 07:47

Det er også det rigtige synes jeg, hvis du vil lave et image. Det gør jeg, og det virker hver gang. Jeg kan ikke se hvordan det 100% sikkert kan gøres fra Windows. Som Eyvind helt rigtigt siger:
Citat
Det vil altid være godt med DOS metoden fordi styresystemet ikke er i aktion.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 12-08-08 08:36

Efter at have købt acronis (hvor naiv kan man dog være) må jeg bare konstatere at det fortsat slet ikke virker på min pc`er i hvertfald.
Jeg vil forsøge at få mine penge retur (er lykkes tidligere ved ders 9.0 version) og købe et program hvor dos-metoden benyttes.
I får tak for jeres indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 12-08-08 08:37

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-08 13:16

Ok - men Acronis kan også køre fra DOS-lignende tilstand.
Jeg mener at der både kan trækkes diskette og CD ud til direkte kørsel.
Men måske er det kun serverudgaven der kan det.

Jeg bruger Acronis / Ghost fra denne CD hentet på nettet:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
I NERO > kopi >brænd image til disk > find din hentede fil (evt. filype alle filer) > brænd