/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmontering af rat med airbag.
Fra : rover600_valby
Vist : 688 gange
50 point
Dato : 25-07-08 20:49

Jeg skal afmontere mit rat i min Rover hvor der er airbag, er det nok bare at ta batteriet fra eller skal sikringen også ud eller noget helt andet... Jeg kan godt se hvordan at det skal gøres men der står bare ik noget om man skal ta strømmen af...
Håber en kan hjælpe...

Kommentar
Fra : mopar440

Dato : 25-07-08 20:57

det sikreste er batteri frakobles og vent et par minutter

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-07-08 22:41

Hvis du kobler batteriet fra, så sker der ikke noget.

Historierne om at statisk elektrisitet har udløst en airbag er vidst bare vandre historier.

Husk at du ikke må sætte batteriet på igen, før airbagen er på plads igen, ellers får du en airbag fejl som skal slettes i computeren, den fejl undgår du hvis du venter med at slutte strømmen til efter den er monteret igen.

Kommentar
Fra : mopar440

Dato : 25-07-08 23:19

Citat
IndsæHistorierne om at statisk elektrisitet har udløst en airbag er vidst bare vandre historiert din tekst her

der findes jo små "batterier" i elektronik. det er ikke er det samme som statisk elektricitet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-08 09:01

Aierbaggen , kan udløse uden strøm fra bilens batteri. Det sker med strøm fra kondensattorer, som hele tiden holdes opladet,men som kun holder en begrænset tid.

Derfor fjerner diu bilbatteriets stelledning og venter mindst 1 time inden du piller.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-07-08 22:37

alternativt kunne du gøre som min datter gjorde i går
kør ind i en lastbil med rimelig fart , så behøver du ikke frygte at aierbaggen udløses , det er den allerede

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 25-08-08 14:46

Tak for svaret transor. det virkede og er OK igen.. tak...