/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Fejlfinding omdrejningstæller
Fra : jarl246
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 25-07-08 17:55

Har en yamaha xj 600, hvor omdrejningstællen pludselig ikke virker. Eller den stiller sig på ca. 2000 omdrejninger og bliver der uanset hvad ?

Har tjekket de 4 sikringer, og konstateret der går 4 ledninger til omdrejningstælleren som alle er solidt fastgjort. Den ene ledning er strømførende -men sporet ender "blindt" i lygten.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre, eller er det en opgave for en fagmand. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-08 17:57

Noget tyder på den mangler "impuls"......

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 25-07-08 18:04

Citat
Noget tyder på den mangler "impuls"...... [Nørd, i tvivl!]

Impuls ... Øhh.. kan du forklare det lidt nærmere ??

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 25-07-08 18:19

Hej,

Det lyder som noget du skal til en instrumentmager med - eller finde et brugt instrument. Det sidste er nok det billigste!! Prøv på www.ebay.de

MVH
Lars

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-08 18:25

Den får jo nok impuls fra tændspolen....

Accepteret svar
Fra : dinmc

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-08 18:28

Hej,

Ret sikker på at den ikke mangler impuls. Hvis den mangler flytter instrumentet sig slet ikke. Det er nærmere en mekanisk fejl i instrumentet som gør at nålen "hænger" - det kræver fagfolk hvis det skal laves!!

MVH
Lars

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 27-07-08 23:24

Uden erfaring med det, ville jeg følge ledningerne tilbage hvor de kommer fra, der ville måske så
vise sig en fejl ( periodisk fejlforbindelse eller lign.). På et værksted vil man måske have et instrument der ved en prøve kan afgøre, om det er instrumentet eller fobindelserne fejlen ligger i.
Mvh. K.

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 09-08-08 13:47

hej hvad er årg på den ?
har oploadet på min side i dag den 09-08-08 en manuel som du kan downloade det er en yamaha xj600 rl 51j
da jeg ikke har meget plads på min nuværende server -lige den fil kun 2 dag fra nu af
kan det hjælpe dig med den elkrisk skema som er i den file så kun det være fint mvh

http://www.bikers-inet.dk/Yamaha_XJ600_RL51J_3KN_3KM_Service_Manual_ENG
send en hilsen .vis du har fåt lavet dein bike hej

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 09-08-08 14:53

Har fået det lavet..

Det var faktisk bare nålen "der hang".. Fatter ikke at den lige pludselig begynder med det fra dag til anden. En kammerat var forbi og hjælpe mig. Men på min mc.. er det overhovedet ingen problem at skille instrumentbordet ad.. Han gav bare nålen lidt forsigtig "massage", og så fik jeg pudset glasset indvendig fra. Så jeg kunne sagtens ha lavet det selv.

men tak for hjælpen, og de mange bidrag

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 09-08-08 14:59

Tak for svaret dinmc.