/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi...
Fra : Gucci1704
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 23-07-08 11:48

Hej.
jeg har skiftet dyse på min maxi. 54-56 er den normale str. Da der er pillet lidt ved den, har jeg sat en 60er i...men..når jeg efter at have startet den, gasser op, er der et sekund, hvor det lyder som om den er ved at drukne, men den tager ved alligevel og kører afsted. Den trækker ikke super op af bakke, men kører ellers fint. Er dysen for lille ? tænker på når jeg starter, at den her ikke får benzin nok ? eller er den for stor, så den er ved at drukne ?. Plumben er ude, stempel filet og et større tandhjul foran.
Har iøvrigt fundet ud af, at det ikke er en original karburator, men en kopi, da der ikke står BING på den. Har hørt, de ikke er de stærkeste, da de har det med at flække ,når de spændes om studsen. Samtidig er de heller ikke så stærke ved benzinskålen, når den spændes,- så sku måske overveje en original...
Men dysen...hvad er den rigtige størrelse at bruge i dette tilfælde ?

Hejsa fra

Gucci

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 23-07-08 14:33

Jamen prøv at kør et par kilometer ud af en lige strækning med fulds gas hele tiden, stop så hurtigt op og sluk knallerten, og tjek så tændrøret

http://scootzone.dk/index.php?module=guide&id=65

For tynd blanding så bliver tændrøret hvidere
For tyk blanding giver et mørkere/sort tændrør

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 23-07-08 15:19

Det var ikke så meget olie-blandingen, jeg tænkte på,- men den korrekte størrelse af dyse.

Gucci

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-08 18:11

Ja for tynd blanding betyder at du skal dyse op
For tyk blanding så skal du dyse ned

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 24-07-08 00:02

når du har skifte dyssen har du så også skifte nålen den skal jo passe til dyssen

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 24-07-08 06:42

Jeg har ikke hørt før, at man skal flytte nålen, når man skifter dyse,- det kommer vel an på hvor stor springet er ?
Og Spotbot : Jeg var ikke klar over,- eller havde ikke tænkt på, at man kan tjekke på måden du beskriver..

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-07-08 17:52

Nålen skal heller ikke skiftets !!! , nålen går ned i dyse-rørret som ikke er ændret !!!

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 02-08-08 09:20

Tak for svaret Spotbot.