/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
har du en Pølsehorns opskrift
Fra : majsepige
Vist : 4836 gange
75 point
Dato : 22-07-08 21:27

ja overskriftens siger næsten sig selv

Jeg leder efter efter en super god pølsehorns opskrift og når jeg siger super god så mener jeg en opskrift hvor dejen er hævet rigtig meget inde i ovnen så den er dejlig fyldig...

hvilken slags pølse der skal bruges har jeg styr på, men selve dejen vil jeg gerne ha skal ende som beskrevet ovenfor

så hvis du har en opskrift som jeg beskriver så vil jeg blive RIGTIG glad

jeg har været ude på nettet og kigge, men mange af dem som har en opskrift liggende er folk som bare gerne vil ha en liggende uden at vide om opskriften er god

så det vil være rigtig dejligt hvis du også har et billede af pølsehornene som de ser ud færdige, eller bare et billede af opskriften hvor der også er et billede af pølse hornenen

i behøver ikke give mig link til andre opskrifter på nettet nu mindre i selv har prøvet opskriften og kan ved at de ender som jeg beskriver eller hvis det er jeres egen opskrift og du igen ved at de bliver som jeg ønsker

ved det er et lidt underlidt spørgsmål (: men det går tit galt for mig når jeg bare tager opskrifter fra nettet....

håber i kan hjælpe mig :D

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-07-08 21:29

Her er måske noget du kan bruge
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-07-08 21:33

Ved godt du ikke vil ha link, men jeg har desværrre aldrig selv bagt dem, så dermed ingen erfaring, men de giver dem karakter og det kan du jo gå ud fra

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-07-08 21:45

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/4945/Bagvaerk-opskrifter/Boernenes-favorit-poelsehorn

...fåes ikke bedre.....men sørg for at cooktailpølserne er med skind... ægte tarm ellers er det lige meget ....kend den på knækket.

Du er en fandens dårlig kok hvis du ikke kan producere afsindig gode og velsmagende pølsehorn fra denne opskrift

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-07-08 21:53

the1best

Du skal lige vide, hvis ikke du ved det, at http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php er allesammen opskrifter som er skrevet af fra nettet. Det er ikke opskrifter som ugiveren af sitet selv har konstrueret - heller ikke afprøvet (jo nogen enkelte af dem).

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-07-08 22:06

Man konsulterer netopskrifter og tilføjer dem det personlige touch...sådan er det, men substansen er det samme....en theske er en sjat og en deciliter er lidt mere end 2 skvulp, men en opskript er en vejledning af hvilken hovedvej du ønsker at køre ad....og hvis du ønsker at køre af de smalle veje vælger du selvfølgelig minimælk fremfor sødmælk

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-07-08 22:20

Klumme...jeg har kun gode erfaringer med opskrifter derfra, har brugt dem et par gange

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-07-08 23:44

ør her Best...e lool

Der er ikke noget i vejen med Pers opskrifter. Jeg har det bare sådan at når jeg normalt læser en opskrift, så føler jeg at den som har skrevet bogen/opskriften, står inde for den. Dette kan jo af gode grunde ikke lade sig gør på kogebogen.dk

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 23-07-08 01:59

Færdiglavet butterdej fra køledisken i supermarked. Den har nevøerne ikke brokket sig over endnu.
Så begrænser jeg også rengøringen efter de 4 banditter.

I øvrigt måtte jeg bed om "mine himmelblå", hjemme hos fasteren sidste gang. Deres børn havde været på besøg på en spejderplads. Der blev de inviteret med til snobrød, selv om de ikke var der egentligt for at deltage sammen med spejderene.
Men altså, jeg er ved at blive gamel, de kom M og M´s i snobrødsdejen. Hvad siger du så? hvad man da ikke finder på. Nå men det skulle prøves og det smagte helt fint. LOL

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 23-07-08 09:53

Min favorit er fra Arla, den skulle du prøve

http://www.arla.dk/opskrifter/poelsehorn.html

Jeg har ikke brugt fransk sennep ti sennepsblandingen, men en god stærk dijon. Det smager supergodt at sennep/ketchup er bagt med.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener, når du siger du vil have dejen fyldig.
Efter bagning er de her pølsehorn faste, men bløde, lidt ligesom teboller, altså ikke med sprød skorpe.

mvh Sanne09

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-08 11:40

Klumme ... ganske enig også derfor jeg skrev jeg ingen erfaring havde med at lave pølsehorn, men hvis der nu ikke kom noget andet hun kunne bruge så var der da lidt at starte med

Nu har jeg selv brugt den omtalte hjemmeside nogle gange til lige at finde ud af hvad ingredienserne var og så selv brygget noget ud derfra, når der var noget jeg var i tvivl om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-08 12:27

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 75 point
Dato : 05-08-08 11:31

Hej
Jeg vil foreslå dig at købe Brugsens bog, som hedder "Gærbrød fra brugsen", som indeholder opskrifter på flutes, boller,birkes, pølsehorn mv. Opskrifter som man bestemt ikke går fejl af. Jeg har benyttet disse opskrifter og specielt pølsehornsopskriften til store arrangementer og børn og voksne er vilde med dem. Har bagt dem siden 70èrne, så opskriften er gennemprøvet, og jeg bager aldrig mindre en 100 af gangen
De er lette og luftige. Jeg kommer ikke sennep ind i dejen, men kun en halv pølse, så kan man selv tage sennep og ketchup til.
Opskriften passer bedre hvis man lige ganger med 2, så der bliver 32 stk., for de er hurtigt spist.

Pølsegifler (16 stk)
1 dl lunkent vand
25 g gær
75 g margarine
ca. 450 g (7½ dl) mel
1 dl ymer
1 æg
½ tsk salt

Fyld
8 wienerpølser

æg til pensling-sesamfrø til at drysse over

Margarinen smeltes, koldt vand tilsættes og så passer temperaturen sikkert til gæren.
Ymer og æg tilsættes. Melet iblandes sammen med saltet til de har passende konsistens.
Stilles til hævning et lunt sted ca. 30 min.
Dejen slåes ned og deles i to.
Udrulles i to cirkler, som hver deles i 8 trekanter, kør med en klejnespore, ingen ridser og det er nemt.
½ pølse lægges på hver trekant, som rulles sammen fra den brede ende med spidsen nedad.
Efterhæver ca. 10 min.
Pensles med æg og sesamfrø

Bagetid: 20-25 min. ved 200

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 07-08-08 12:59

Tak for svaret katekismus.

prøvede opskriften, den var super god