/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Burmeser får mere farve
Fra : bøllebob
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 22-07-08 02:13

Ja, I læste rigtigt........................min Burmeserhun er lige blevet steriliseret for ca. 3 uger siden; hun er allerede blevet meget mere kælen og omgængelig, men hun er også begyndt at få stærkere rød farve. Det forstår jeg ikke meget af....................gør I? Hun er 1 år og 9 måneder.
Forklaring udbedes, hvis der findes en logisk en af slagsen. Det første er logisk nok, men højere grad af farvning har jeg aldrig hørt om!
Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-07-08 07:51

Det er dejligt at din kat har det godt og er blevet mere kælen. Med hensyn til pelsen, så siger dyrlægen
Citat
Tæver med lang pels eller krøllet pels kan få pelsforandringer eksempelvis i form af mere kruset pels med mere underpels.
http://www.ddd.dk/get/frameset/21984.html

Så pelsforandringer er åbenbart kendte, jeg havde heller ikke hørt om det - men sådan en rød kat er da flot - jo "rødere" jo flottere syntes jeg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-07-08 10:43

Nu er en Burmeser en meget smuk KORTHÅRS kat, så ovennævnte kommentar er ligesom ikke helt relevant i den her forbindelse.
MVH Akle

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 10:57

Jeg tror alle dyr skifter pels i forsommeren. Den nye pels er altid klarere i farven end den gamle.
Fodringen har også stor inflydelse på pelsen, har du skiftet foder?

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 200 point
Dato : 22-07-08 10:59

Det er en kendt sag, at katte kan få pelsforandringer på grund af sterelisation og dermed hormon forandringer. Alle gamle katte får også farveforandringer i pelsen, men jeg synes dog det ville være en idé at spørge en burmeser opdrætter.
Her er linket til Burmeserens og dermed BB-klubbens hjemmeside, http://www.bb-klubben.dk/content.25.31.0open=4 hvor du også kan kontakte mange opdrættere (klik på Opdrætter i menuen) og vælg en "gammel" og erfaren opdrætter, (kan du som regel læse på vedk. hjemmeside).
Håber dette kan hjælpe dig. http://www.bb-klubben.dk/
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : bøllebob

Dato : 28-07-08 00:35

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-07-08 13:34

Selv tak.
Håber du fik glæde af de to links.
MVH Akle