/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Struvite kat
Fra : Sommer73
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 21-07-08 23:03

Hejsa Jeg har en total tyk Trunte, hun er 9år sterilliseret og indekat..
Og hun lider at blæresten Hun får SPECIFIC™ Adult Struvite Management fra dyrlægen. hun er totalt besat af mad-hvis det stod til hende sad hun foran foderskålen hele dagen.. Det er dødsvært at holde øje med hvor meget hun spiser udover sin egen dags ration-da jeg har 4 andre katte.. hvor hun stjæler mad fra.meget frustrende..
Har forsøgt med slankemad..men.. der fik hun et anfald af nyresten-og måtte have Struvite Dissolution..hvilket hun ihvertfald ikke blev slankere af
Er der nogen der kender til noget slankefoder med ph-værdi 6,0-6,3 (står der på madposen hun får nu) Jeg er godt desperat, hun kan jo få en masse følgesygdomme af at være så tyk..
Mvh. Kattemor

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 30 point
Dato : 21-07-08 23:39

Fodre de andre katte i et rum for sig selv 2 - 3 gange dagligt, og fjern maden mellem hvert måltid, så Trunte ikke kan komme til den forbudte mad. Trunte skal så have sine portioner (ordineret mængde fra dyrlægen) hos dig, dvs. dér hvor du opholder dig, helst uden de andre katte i nærheden. Dine katte vænder sig hurtigt til de nye madformer.
Fordelen her, er at du kan styre Truntes fodermængde, og de andre katte vil glæde sig til hvert måltid, fordi de når at blive sultne. Jeg går ud fra at dine andre katte er voksne katte.
Det er sikkert umuligt at finde et andet korrekt foder til din kat, - dette er jo patientens specielle fordele ved dyrlæge diagnose og behandling.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Sommer73

Dato : 22-07-08 00:13

Tak for svaret Akle men det bliver svært har forsøgt mig med det i en periode. min "gamle" Kat Oliver på 11 tabte sig rigtig meget,og blev sur og tvær- Trunte og ham gik konstant og skreg på mad, var ved at blive vanvittig.. de andre er voksne plus en "baby" på 14 uger.
Men jeg må hellere forsøge igen
Mvh Kattemor

Godkendelse af svar
Fra : Sommer73

Dato : 22-07-08 00:24

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-07-08 11:05

Selv tak, - Tålmodighed og en god portion stædighed er nødvendigt, - men i sidste ende bliver det en kæmpe fordel for alle parter.
MVH Akle