/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
legetøj søger brugere
Fra : hansine
Vist : 3808 gange
200 point
Dato : 21-07-08 09:33

Hej,
Tøserne er fløjet fra reden og har efterladt velholdt legetøj og brætspil. Jeg ville gerne forære det til velgørende formål, men har erfaret at man kun kan donere "cash". Nogen her, som har noget forslag ? - (Tøserne er hhv 25 og 36, så deres spil og legesager er jo ikke i kurs for moderne danske børn, men det fylder rigtig meget i værelserne her, .... suk ). hilsen hansine.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 09:39

Jeg ville henvende mig til en børnehave, dagpleje, vuggestue.

De har aldig ret mange penge til at indkøbe noget som helst, og selv om det ikke er nyt og moderne legetøj, betyder det ikke noget, måske det oven i købet vil være mere spændende med noget legetøj, de aldig tidligere har set

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 09:50

Der er også hjælpeorganisationer der sender tøj til u-lande, meeen hvis du selv skal betale forsendelsen, så kan de blive dyrt, at ville hjælpe andre

Kommentar
Fra : achton

Dato : 21-07-08 10:05

http://www.kirkenskorshaer.dk/

De har genbrugsbutikker i hele landet

Kommentar
Fra : achton

Dato : 21-07-08 10:06
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 10:07
Kommentar
Fra : hansine

Dato : 21-07-08 10:15

ja, jeg så den side fra red barnet, - den fortæller, hvad de står for, men ikke noget om, at man kan give dem brugt legetøj ....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 10:20

Underligt, når det står på deres hjemmeside.

Men muligheden er da også at slå to fluer med et smæk..... afleverer det i en genbrugsforretning, så får danske børn glæde af det..... og genbrugsforretningen bruger pengene til at støtte gode formål

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-07-08 15:13

Qxl har auktioner med velgørende formål, hvor private kan donerer ting og sager.

Der ud over er det mit indtryk at man lige så vel kan forærrer det væk til private, hvis nogen vil have det. Der er ingen værdi i det desværre og selvom man gerne vil give det til et godt formål, ja så vil de faktisk ikke have det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 15:21

Hvis du ikke har fået børnebørn endnu...... Så gem det til dem, det er altid en god ide, at bedsteforældre har lidt rollingerne kan lege med, når de er på besøg

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-08 15:25

Af bitter erfaring... ungerne gidder ikke lege med det 30 år senere.
Mine forældre gemte det i kassevis - kun bøgerne, lego og togbane er blevet brugt. Resten blev kørt på genbrugspladsen efter 30 års meningsløs opbevaring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 15:31

Det kommer jo også an på børnenes alder, og legetøjet stand, en dukke er vel en dukke???

Men at der er noget der kan bruges er da herligt, så helt spildt er det da ikke...

Jeg har da også gemt mine ungers legetøj, f.eks Lego/Brio/Fischerprice koster jo en formue, men tager ingen skade af at blive gemt

Kommentar
Fra : hansine

Dato : 21-07-08 17:03

hmnr ja ak - det blir nok lossepladsen så, - vi har myretuen , cococrazy , trafikspil, pippi langstrømpe spil, og trafikspil, kom hjem nuser,. tak for alle forslag . - har børnebørn - de gider ikke at lege med det, de er engelske, så de forståe ikke dansk uden hjælp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 17:29

Ej hansine du må ikke smide dem ud..... jeg kan desværre ikke aftage spillene, jeg kan se at det er dem vi selv har.....

Der må være nogle du kan glæde med de spil

Om ikke så sæt dem på auktion på www.qxl.dk med et meget lille minimusbeløb (portoen)

Eller som jeg før har skrevet, ring til en børnehave

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 21:59

Sådan kan du støtte 'Legetøj til Afrika'Hjælp os med at give glæde til de afrikanske hiv-smittede børn. Ved at donere al slags brugt legetøj i god kvalitet. Legetøjet må meget gerne blive afleveret i flyttekasser, da dette gør pakkeprocessen en anelse nemmere for os.

Du kan aflevere legetøj i Ry, i Århus eller i Løgstrup ved Viborg. Ring og hør nærmere på 24 21 24 55 eller 60 15 93 05 eller send os en mail på: Marianne eller Lenette

Du kan også sende legetøj med posten til:
Marianne Jørgensen
Silkeborgvej 72 st th
8000 Århus C

http://www.toys4africa.dk/help.php

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 18-08-08 22:59

Tak for svaret jomfruane.
Ja, det er lissådan jeg har det. -.Man er vist et nostalgisk vrag.- har lego i uåbnede kasser - b-børnene gider kun PS- spil. - så ud må det vist :( ....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-08-08 08:07

lego vil du kunne sælge - prøv qxl og sæt det til en krone, det skal nok gå for mere.