/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kønsbestemmelse;-)
Fra : BittenPigen
Vist : 5705 gange
20 point
Dato : 20-07-08 09:10

Hej!!
min hunkat har fået 4 små lækre killinger d 15/7-08, men kan ikke rigtig finde ud af hvad køn de er hvornår og hvordan kan man være sikker...... knuzz

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-08 09:23

Det er nemmest at se 'forskellen' når killingerne er ret så nyfødte, eller også fra 4-5 ugers alderen.
Hunner har ret så kort afstand mellem anus og tissedamen, og hanner har stor afstand. Når killingerne er ældre, kan du føle en lille 'tap' mellem bagbenene (for neden) = hanner, og ved de små hunner, dér kan du se tisseåbningen hvis du 'piller lidt' - medens der ved hanner ikke kan ses nogen åbning, når du 'piller' for at få killingen til at tisse.
Hvis du kun har fået killinger af samme køn, er det naturligvis intet at sammeligne med, men følg så "pillemetoden".
MVH Akle

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-07-08 09:28

På denne side, fra Inges kattehjem er der en tegning, der kan hjælpe.
http://www.inges-kattehjem.dk/#Killinger

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 20-07-08 09:29

Hejsa.

Prøv at gå ind på nedenstående link. Her beskrives det virkelig godt, hvordan man ser forskel på de to køn.

http://pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedingalitter/kittens_dk.html

Mvh

Housegoat

P.s. Hvis du har lyst, så kig forbi min hjemmeside www.Onslow-Guldborg.dk og se mine killinger fra de seneste par år.
Rigtig hels og lykke med de nye små. De er bare så dejlige.

Kommentar
Fra : BittenPigen

Dato : 20-07-08 11:57

tusinde tak for svarene jeg tror nok bare jeg desværre må konstatere at det er 4 han miser, havde ellers håbet på nogle tøser for så skulle vi jo ha haft beholdt mindst en´

Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-07-08 12:21

Trøst dig med, at det er nemmest at komme af med hankillinger, fordi det ikke koster så meget for de nye ejere at få dem nøjtraliseret - til den tid.
God fornøjelse med de fire skønne, små - og nyd dem!
MVH Akle

Kommentar
Fra : BittenPigen

Dato : 20-07-08 17:03

Er der nigle gode steder og sætte dem "til salg" på, er nemlig ikke så kendt her endnu mvh Bitten

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-07-08 17:54
Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-07-08 23:19
Godkendelse af svar
Fra : BittenPigen

Dato : 23-07-08 18:09

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-07-08 21:47

Velbekomme!
MVH Akle