/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skifte Cybercity's router ud..
Fra : suspiria
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 19-07-08 21:37

Jeg er ved at være så træt af Cybercity's dårlige routere, så vil lige høre om det er muligt helt at skifte den ud med en anden? Det må gerne være Linksys eller Netgear?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-07-08 21:49

Hvad synes du er dårligt ved den. Hos mig fungerer den fint

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-08 21:57

Hvis du er utilfreds, så køber du da bare en router, som du mener du kan "stole" på.

Nu har jeg selv TDC som udbyder, men bruger ikke deres router. Jeg har en xyzel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 22:20

Du kan bruge lige den router du har lyst til, for eksempel en magen til min: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVY17g6ltbNlwaaFp6DQoHDrgyCBK+4ULA9w= D-Link er bare så nem at arbejde med og sætte op, men det er de andre vist også, dem kender jeg ikke ret meget til

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 22:32

Kan jeg helt nøjes med at bruge den ene router? Eller skal jeg bruge en router mere?
Faldt lige over det billede her:
http://images.dlink.com/products/DI-524/DI-524_diagram.jpg

Der ser det ud til at man skal bruge en til og tænker også på, hvad med tlf stikket, hører det med til sådan en D-link?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 22:42

Du beholder modemet fra Cybercity, det er den mellem den blå wwwinternet og routeren og det er den som forvirrer dig, telefon stikket går fra modemet og ikke fra routeren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-08 22:43

Hvor mange pc'er vil du tilknytte routeren ????

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 22:51

Jeg har ikke trådløst netværk p.t. Så jeg har kun én router fra Cybercity (Zyxel p660). Det er den jeg gerne vil skifte helt ud med en evt. trådløs router, der altså erstatter zyxel routeren. Kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 22:51

Kun min stationære og én bærbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 22:56

Citat
der altså erstatter zyxel routeren. Kan det lade sig gøre?
ja det kan det, du behøver ikke købe D-Link, alle trådløse routere kan det du ønsker, typisk er der stik til 4 kabel forbundne computere og op til 99 trådløs forbundne, på en billig router, de professionelle kan langt mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-08 22:58

Har du ikke klaget til Cybercity, de må da være de første til at sørge for, at du har en god forbindelse.
Du betaler jo for det.

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 23:04

Men så forstår jeg ikke det du skrev med at tlf stikket går fra modem og ikke router. P.t. har jeg kun en router og der går tlf stikket fra. Så hvis jeg skal erstatte den med f.eks. den D-link router du linker til, så hører der vel også tlf stik med til den? Skal lige være helt sikker jo

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 23:07

Jeg har klaget 5 gange og 5 gange har jeg sendt retur og hver gang været uden net i et par dage. Det er meget irriterende når man er afhængig af nettet med arb. osv. Så jeg vil faktisk bare gerne have den Zyxel som reserve hvis der skulle ske noget med den nye jeg evt. køber...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 23:13

Nu må du lige forklare hvordan din forbindelse er, begynd ved stikket på væggen ------
Hos mig og de fleste andre, er der kabel fra væg til modem, og fra modem til router, hvordan er du forbunden ?

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 23:20

Okay... Jeg har denne router:
http://www.zyxelstore.com/index.php?main_page=product_info&products_id=181

Og fra den går der ét stik ind i tlf stikket og et kabel ind i min stationære pc og andet er der ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 23:25

Hvad er der mellem din router og stikket i væggen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 23:34

Det ser ud som om der er modem indbygget i den router, desværre er du så bundet af Cybercitys vilje til at sætte en modem ind i stedet for router, tror jeg vent om nogen kommer som ved mere ned jeg

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-08 23:34

Ingenting, som skrevet har jeg kun den éne router.

Tillad mig at illustrere
http://i188.photobucket.com/albums/z215/haarlokk/ROUTER.jpg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-08 23:37

Det ser ud til at du har tjek på det, du har købt hos Cybercity.

Og hvilken "pakke" er det så du har købt ???

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-07-08 23:56

Cybercity levere en kombineret modem/"router" til dig, så du kan ikke bare smide den ud, men du kan da bare købe din egen trådløse router eller AP eller hvad man nu foretrækker, og smide den i mellem CC udstyr og din pc. Det virker fint her.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-08 00:06

Den router, som hører til cybercitys standardløsning er nærmere et modem med nogen routerfunktion.

telefonstikket går i den, og den har kun en et lan stik. Man kan ssætte en switch efter og forbinde flere computere. også via trådløs enhed ( uden routerfunktion) routerdelen i modem sørger for dynamiske adresser.

Man kan også sætte en anden router med trådløss forbindelse og indbygget switch efter.
så forbindes alle husets computere til router 2. Det kører fint hos mig.

Du skal altså ikke udskifte cybercitys "router" men supplere den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-08 00:12

Citat
Du skal altså ikke udskifte cybercitys "router" men supplere den
så rigtig som det er skrevet Transor, jeg kender ikke Cybercitys router, men ud fra beskrivelsen så er det nærmere en modem der er tale om.
suspiria sæt en rigtig router (trådløs) bagved og dine problemer er løst

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 20-07-08 07:10

har du tjække om der er ander der har cybercity omkring dig hvis ja så skal du ind i router og omdøbe den.

Godkendelse af svar
Fra : suspiria

Dato : 20-07-08 10:35

Tak for svaret transor. Og for hjælpen til jer andre Jeg vender tilbage hvis jeg for problemer med opsætningen af den.