/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Forskellen på et logo og et bomærke
Fra : trinetveen
Vist : 937 gange
20 point
Dato : 10-03-03 11:50

Jeg studerer til grafisk formgiver på 4. semester og er i tvivl om hvad forskellen er på et logo og et bomærke? Jeg har behov for en grundig forklaring af begge emner da det er dybt utilfredsstillende at være så uvidende her om.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 13:40

"Logo" kommer af engelsk, og "bomærke" er indfødt dansk. Men det betyder det samme.

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 10-03-03 21:29

Jeg er lidt i tvivl, men jeg mener at det må være sådan her: tænk på en ejendomsmæglerkæde der hedder Home, deres loge er ordet home i røde bogstaver med en finesse med "o et" i home der er som et nøglehul, men samtidigt fungerer o et selvstændigt som et bomærke, eks i annoncer eller lign.
Men det er lidt difuss en forklaring det ved jeg godt

Kommentar
Fra : preussian

Dato : 11-03-03 14:23

Hej!
Jeg er uddannet grafisk formgiver, og jeg kan godt forstå hvis du roder lidt rundt i begreberne. Det er sådan at et logo kan bestå enten kun af typografi (navnet med en speciel font osv.), eller af typografien + et bomærke, som er den "illustration" der er i logoet.Nogle gange kan bomærket fungere for sig selv, sådan at firmaet kan genkendes på bomærket alene. Andre gange anvendes bomærket kun i sammenhæng med typografien (navnet). Eksempel; adidas; den trekantede form (af tre striber) er adidas bomærke, og sammen med ordet "adidas" (skrevet med små bogstaver under trekanten) er det deres logo.
Håber du forstår hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 05-04-03 18:36

Til Preussian:

Det er godt svar, meget nemt at forstå.

Hvis jeg var dig Trinetveen, så ville tage imod Preussian's svar!

MVH
Dkspeedo