/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Afregning fra min lejebolig
Fra : Ballon1962
Vist : 2090 gange
20 point
Dato : 17-07-08 19:36

Hejsa

jeg håber at jeg her igennem kan hente hjlæp !

Jeg har netop modtaget min afregning fra min tidligere lejebolig, jeg skal betalt 20.000,- for istandsættelse.
jeg har betalt 20.000 i indskud, og har kun boet der i 3 år.
Der er intet ødelagt i lejligheden, så jeg mener ikke det kan være rigtigt at der skal betales ekstra 20.000 oven i de 20.000 jeg allerede har betalt.

Er der et sted, hvor man kan få hjælp til at klage over i sådan en sag.

Håber at der er nogen herinde som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 19:51

Det må jo fremgå af regningen HVAD pengene er brugt til

Har du f.eks samtidig skyldt husleje eller andet er det jo medregnet....

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 17-07-08 20:26

Hejsa.

Dette link er til lejernes landsorganisation, her kan du hente hjælp og vejledning og de vil hellere end gerne køre en sag for dig, hvis den er rigtig.
http://www.lejerneslo.dk/

Endvidere vil det sige med mindre at du ikke har brugt indskudet til at betale husleje med.

Mvh Mulleni

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-07-08 20:27

SKYLDIG HUSLEJE MÅ IKKE MODREGNES I INDSKUDET

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 20:29

Citat
SKYLDIG HUSLEJE MÅ IKKE MODREGNES I INDSKUDET

AL gæld kan modregnes....

Du tror da ikke at de ville udbetale penge til dig hvis du skyldte husleje og SELV havde istandsat lejligheden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 20:33

Depositum.
Udlejeren kan i lejeaftalen betinge sig, at lejeren betaler et
depositum til sikkerhed for lejerens forpligtelser ved
fraflytning
. Depositum kan højst svare til 3 måneders leje.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 20:35

Menm lad os da bare fastslå at du IKKE kan havne på en regning på 40.000 for REN istandsættelse (maling/tapet) - der var jo intet ødelagt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-08 00:24

Du har ikke adgang til lejligheden nu men skulle det være vil Du se at der nok ikke er lavet en sk** andet end lidt opfriskning af maling og lak......og de nye lejere kan for egen regning have malet det hele i andre farver.
Mange udlejere, herunder også almennyttige, har nogle faste håndværkere der scorer kassen på få timers arbejde.

Jeg bor i en KAB-lejlighed hvor jeg fik malet et par små værelser, maleren var pokkers hurtig (2 timer), ingen afvaskning, afdækning eller hullapning, eet rul på vægge og lofter med en elendig maling. Regningen var jeg forsåvidt ligeglad med da den gik over vedligeholdelsesordningen, men jeg skulle skrive under på den..........3.200 kr.

Kommentar
Fra : Ballon1962

Dato : 18-07-08 20:12

Hejsa

Tak for alle de gode svar.

Det er Dan-Ejendomme as som administrere ejendommen og regningen er opdelt på følgende måde:
Indbetalt depositum 20.600
+ forudbetalt husleje 6.900
I alt 27.500

Istandsættelse
Malerregning - 26.900 Malerregning er på 56 timer + materialer
Gulvarbejde - 7.300 Gulvarb. letslibn.af gulvesæbebeh.puds+af dørtrin/trappe
Rengøring - 4.400 rengøring er på 15 timer
I alt - 38.600

Øvrige
Husleje for juni - 8.400

Total til betaling - 19.500

Det virker fuldstændigt uvirkeligt at det skal koste så meget.

Det kunne være jeg skulle kontakte Lejrenes landsorganisation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 20:22

De 8.400 kan du jo ikke gøre noget ved - det var den "mistanke" jeg havde

Men resten lyder lidt voldsomt....

Hvor stor var lejligheden ? Den må have været enorm.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 20:24

Citat
Rengøring - 4.400 rengøring er på 15 timer

Der kan jo "kun" være køkken og bad da alt andet er nyt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-07-08 22:53

er det kun mig der studser over 56 timer for at male en lejlighed !!!!!

mon hele lejligheden har fået sådan et loft her: http://www.udviklingskunst.dk/kunsten/hovedbilleder/index.html

Kommentar
Fra : Ballon1962

Dato : 18-07-08 23:48

Lejligheden er på 104 m2 og jeg mener også at 56 timers malerarbejde er utroligt

Jeg har heldigvis taget billeder lige inden jeg skulle aflevere nøgler, og den var rengjort, og jeg havde endda givet alle gulvene lud behandling

I skal aldrig flytte ind hvis det er Dan-ejendomme som er admistrator...for det er fandens dyrt

Den lejlighed jeg nu er flyttet til, kan man da set der har boet mennesker før mig, og det er vel ganske naturligt...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-08 00:36

Den lejlighed kunne males på 20-24 timer af een person, a`600 kr i svendeløn giver det 14.000 kr, og et par tusinde til materialer hvis det skal være rigtig god maling.
Medmindre han også har brugt adskillige timer på at nedslibe døre og paneler.

Læg mærke til hvad jeg skrev om den omgang mine to små værelser fik, det kunne jeg have gjort bedre selv, endda med en kæp i øret

Hvad står der i lejekontrakten vedrørende lejlighedens stand ved fraflytning ?, herunder om den skal fremstå nymalet, dette er et væsentligt punkt hvis Du skal gå videre med sagen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-08 00:48

Iøvrigt fik jeg selv en regning for min mors lejlighed for 3 år siden.....kald det fraflytning da hun simpelthen døde

60 kvm, malet delvist og lidt småreparationer af savsmuldstapet, pletlakering af gulv og rengøring.
Viceværten og hans kone klarede det hele uden brug af externe håndværkere, pris 3.500 kr.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-07-08 00:55

trist med din mor, men det er f......... en regning der er til at forstå
mon ikke den er uden "mormor"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-07-08 00:56

sorry, ku ikke modstå fristelsen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-08 01:27

Fint nok, jeg har det på afstand

Der er 1.600 lejligheder der hvor jeg bor, det ville nok være en for stor mundfuld for een vicevært og hans viv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-07-08 21:53

Hej
Det lyder til at være en alt for stor regning.

Vi har lige istandsat min søns lejlighed på 117 kvadratmeter, som han fraflytter på grund af huskøb. Min gemal og jeg er ret rutinerede og mere omhyggelige end den, der har malet lejligheden før os. En del timer er faktisk brugt for at rette på overmalinger af diverse ting, som ikke burde have været malet. Desuden har vi anvendt JOTUN's bedste maling - for at være sikre på at det kunne dække med 1 gang overmaling.

Vi har med 2 mand brugt 40 timer hver, dog inclusive rengøring af badeværelser, renovering af div erse huller i lofter og vægge. (Jeg kunne heller ikke acceptere de reparationer, som vores søn har levet med i de 3 år han har boet der).

Viceværten havde fortalt os at det ville koste 12.000 kr inclusive materialer at lade en maler sætte i stand.

Mange hilsner Ingelein - som ikke gider se mere maling foreløbig (Brugt ca. 45 liter )