/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Billige Bredbånd
Fra : Dumbo2
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 14-07-08 14:28

PUHA prøver at finde et meget billige bredbånd til min søn, da han er på SU og ikke har mange penge.

Er der nogen som kende et selskab som har meget billige bredbånd?

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 14-07-08 14:40

Det kommer an på hvor ilandet man er men ellers er der fullrate og de reklamerer med at de dækker hele danmark nu fra 169 kr med 2 mb
http://www.fullrate.dk/produkter/?gclid=CJi789y0v5QCFROA1QodijGwTQ

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-07-08 15:15

hvis han bor i en større by, er der jo 3g mobilt bredbånd. det fungerer upåklageligt og der er frit forbrug for 299 om måneden. og en studerende har vel altid sin bærbare med sig, så det må være sagen.
det kører med op til 7,2 mb, og det burde være noktil studiebrug.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-08 16:30

Jeg vil ikke ligefrem kalde 300kr om måneden billigt fot en på SU, men prøv at kigge på hvad Dansknet har af tilbud, men meget billigere en 150 kroner bliver det nok ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-08 17:07

Der er jo flere muligheder

http://www.dansknet.dk/artikel/priser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-08 17:20
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-08 17:34
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-07-08 19:18

Hvis det skal være mobilt bredbånd så skal du købe abnomente ved "3" - De er, i følge en test lavet i sidste måned, de eneste pt. der kan tilbyde denne service med acceptabel hastighed og dækning. Andre reklamere med samme hastighed, men den reelle båndbredde er langt mindre end hvad du betaler for. Jeg mener det var Ekstra Bladet der lavede denne test.

Hvor stor båndbredde har han brug for? Før man ved dette er det lidt svært at komme med nogle forslag. Hvad skal det bruges til?

* Hvis han kun skal bruge mail og surfe begrænset på nettet er en 512/256 forbindelse rigeligt.

* Skal han downloade/uploade filer og evt have flere PCere på nettet samtidigt så skal du nok op i 5mbit/1mbit som minimum.

* Skal der hentes store filer på over et par GB så skal båndbredden nok være endnu større.

Hvis man har mulighed for levering hvor han bor, og han har brug for høj hastighed, så tjek med Dansk Fibernet. De tilbyder 100Mbit/100Mbit til 149 pr. måned... Og det må siges at være billigt!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-07-08 19:36

Fullrate er lige gået landsdækkende, og det virker da OK billigt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-08 19:46

Citat
Der er jo flere muligheder

http://www.dansknet.dk/artikel/priser

Min faorit har det selv og lidt penge i firmaet. Og det er billig

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 14-07-08 19:58

Tak for svaret bruuno117.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-08 20:02

Jeg takker også