/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
To firmaer under ét?
Fra : tbayh
Vist : 961 gange
50 point
Dato : 14-07-08 11:54

Kan jeg godt have to firmaer under ét cvr nummer?

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 14-07-08 12:05

Ja. Der er noget med at du dels har et CVR og dels et (eller flere) SE numre. Tjek det med SKAT. Min far havde det i sin tid.

Det du blot skal være opmærksom på, er det rent regnskabmæssige. Det hænger mere sammen end hvis du har to CVR numre, så det skal du huske at overveje det praktiske/upraktiske i.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-08 12:08

Nej det tror jeg ikke . Men et firma, kan have to navne.
Så udadtil kan det se ud som to firmaer, indtil man skal opgive cvr nummer.

Men det er jo nemt og hurtigt at oprette et nyt (personligt ejet) firma med et andet cvr nummer.
Dem kan du godt have flere af. Du skal så bare lave flere adskilte regnskaber og momsindberetninger, med mindre det er et af de få momsfrie typer..

Du kan kun have et momsregnskab og en indberetning på et cvr nummer.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 14-07-08 12:20

Dvs at mine firmaer ikke behøver være i samme kategori?

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-08 12:22

En ting er om det kan lade sig gøre eller ej, men jeg tror også at du skal overveje hvordan dine kunder vil opfatte det "Hvad vil han egentlig, vores leverandør". Rent psykologisk tror jeg at det er vigtigt at du fremstår målrettet og fokuseret overfor dine kunder, og dermed er jeg altså fortaler for to virksomheder adskilt fra hinanden.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-07-08 18:39

hvis du kører det i selskabsforn kan du have alle de binavne du vil under samme se nummer

mvh
Per

Kommentar
Fra : drala

Dato : 14-07-08 19:40

Danske bank f.eks, har 1 cvr nummer og derefter et par hundreder af det der hedder P- enheder, altså produktionsenheder. Så hver enkelt bank har ikke et cvr nummer.
Det er der masser der bruger på den måde, så det kan du også sagtens gøre. Dog er det nok et krav fra www.cvr.dk at det er i samme branche kode, men prøv at høre hos dem.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 14-07-08 21:50

Tak for svaret steenolsen og jer andre. Ville gerne have givet jer alle point :-/

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 15-07-08 07:45

Selvtak - håber det kunne bruges.