/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
skjolder på lyst stofsæde
Fra : bock_mette
Vist : 487 gange
20 point
Dato : 14-07-08 07:06

Jeg har spisestole med lyst stofbetræk. Der er kommet skjolder på, hvad gør jeg for at få dem pæne igen?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-07-08 07:13

Måske kan rådet her hjælpe - for jeg går ud fra, at du ikke kan tage betrækket af?

http://www.dagenstip.dk/debat/viewtopic.php?t=4065&sid=2dbb264932206350b02cb28110ecf408

Kommentar
Fra : bock_mette

Dato : 14-07-08 08:07

tak for svaret nej det er rigtig, betrækket kan jeg ikke tage af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:43

Citat
Der er kommet skjolder på, hvad gør jeg for at få dem pæne igen?

Uden at vide HVAD disse skjolder består af er det UMULIGT at svare....

Ligeledes er det et spørgsmål om HVAD der ligger UNDER betrækket (skum eller hvad)

Sidst men ikke mindst HVILKET stof betrækket er lavet af....

Så svaret må i første omgang blive "nyt betræk".....

Kommentar
Fra : bock_mette

Dato : 14-07-08 09:01

Hmm nej jeg aner ikke hvad der er under. Nok skum... det mærkes sådan..
Skjolderne er kommet ved at mine katte har ligget på stolene. Den ene elsker at slikke på stolene og ellers har jeg en gang imellem prøvet at vaske snavs af efter de har ligget der, derefter skjolder... træls. Betrækket er lidt groft i det. Ked af jeg ikke kan give uddybende info. Men tak for svaret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 09:22

Den slags "liggeunderlag" får du ALDRIG pænt igen ved rensning....

Kommentar
Fra : bock_mette

Dato : 14-07-08 09:26

så er det nok ikke skum De var ret dyre de her stole, men det hænger måske ikke altid sammen?? Jeg må få dem betrukket om så

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-08 09:29

Citat
og ellers har jeg en gang imellem prøvet at vaske snavs af efter de har ligget der

Det er nok det der har givet de "fleste" skjolder....

Godkendelse af svar
Fra : bock_mette

Dato : 14-07-08 09:37

Tak for svaret refi.