/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Hvor finder man en god base
Fra : Sandvad261
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 13-07-08 00:41

En base, hvor man kan lægge beskrivelse ind om pleje og pasning samt billede af de planter og buske samt blomster man har i sin have, for det er da' ikke til at huske hvilke planter der skal hvad, og hvor når.
Jeg har forsøgt mig med det program der hedder DVDpedia, for det er et rigtigt godt program, når man lige kommer ind på livet af det.

Men det skal naturligvis være til MAC

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 12:37

Så svært er det nu heller ikke! Planter skal nave lys, vand og gødning. ganske vist i lidt varierende mængder.
http://www.haveinspiration.dk/Artikler.aspx

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 12:42
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 13:20
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-08 16:43

Læser jeg det rigtigt, at det er en database du vil oprette.
Det findes i OpenOffice
http://www.google.dk/search?hl=da&q=openoffice+mac+da&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 16-07-08 20:25

Eyvind
Det der vil jeg lige se på, så jeg vender tilbage.

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 25-07-08 20:13

Hej Eyvind
Jeg har nu set på sagen, og når jeg skal være helt ærlig, så kunne jeg faktisk ikke få programmet til at køre, så jeg ved hverken ud eller ind..

Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-08 21:13

Ok - men jeg har ikke arbejdet i en MAC med openOffice.
Jeg har mest arbejdet med Microsoft database, så det er ikke så meget hjælp jeg kan give.

Men du har vel Openoffice i funktion.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-07-08 01:20

Nej Eyvind
Jeg har store problemer med at få det program til at køre

Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 09:52

Jeg kan godt se at der er lidt problemer med at køre Openoffice på mac alt efter hvilket mac-styresystem det er.

http://porting.openoffice.org/mac/index.html

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-07-08 14:49

Jeg kører med Leoparden.

Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 17:15

Ja så er det derfor
openOffice skal bruge X11 og du har 10,5

Kig her:
http://porting.openoffice.org/mac/download/x11.html

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-07-08 00:34

Nu har jeg da' fået den til at køre, så nu må jeg se om jeg kan finde ud af at bruge det.
Hej

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 28-07-08 20:03

Det var da godt.

En database bygger på tabeller som indeholder de data der skal bruges.

Samme data bør kun ligge et sted.

Eks.
Jens Petersen Lejrevej Ålborg
bør ligge i 4 tabeller

Tabel 1 = Jens / Ole / Peter
Tabel 2 = Petersen / Hansen / Jensen
Tabel 3 = Lejrevej / Lupinhaven / Solstien
Tabel 4 = Ålborg / Aarhus / Odense

Tabel 5 = oplysninger om personen
Og der hentes data fra de andre tabeller.

Hvis Database bliver for svært kan det også laves i et regneark med henvisninger til billeder.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 05-08-08 22:19

Tak for svaret Eyvind.
Jeg mener at jeg med dette svar kan komme videre her er der noget at bygge på.

Hej