/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kan ikke installere grafikkort
Fra : Marc88
Vist : 1565 gange
30 point
Dato : 12-07-08 05:24

Hej kloge mennesker,

Jeg sidder her og skal ordne min fars computer. Det er en Notebook, Medion MIM2240 98100. Der var pre-installed Vista på. Men ligesom jeg, bryder han sig ikke om Vista og fik derfor mig til at installere XP Pro på den. Det hele er gået fint. Har installeret netkort, lydkort osv. Men grafikkort-driveren er til Vista. Kortet er ATI Radeon X1350. Jeg har downloadet en ATI Display Driver der hedder Catalyst, men når jeg er igang med at installere siger den "Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit." Det er bare underligt, for der står det godt kan virke med XP. Jeg har prøvet forskellige versioner af Catalyst, som eftersigende skulle virke til XP. Har også prøvet et program, som hedder Mobility Modder .NET, som vidst nok skulle modificere den downloadede driver, så den virker til ATI Radeon X1350 osv. Håber nogen af jer der ude ved det.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-08 07:46

Prøv at kører>

"Installation Verification Software"
og se om pc'en er
kompatibel med driveren.
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/mobility-xp
Og har du installeret NET Framwork?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-08 07:48

Citat
Certain mobile products are blocked from downloading the Catalyst™ Mobility™ software driver available from the AMD web site. This is to protect systems from installing drivers that may disable features or functionality provided by the system manufacture

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-08 08:03

http://www.medion.dk/
Klik på>Service og support>Drivere Og Opdateringer>
I feltet ud for>MD/LT nummer(kun for bærbar og tilbehør)
Skriv>98100>
Der er en driver der hedder>
Videokort Driver MIM 2240
Win XP/Win XP Media Center
31.08.2007 - Ver: 8.313.0.0
*************************************

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 30 point
Dato : 12-07-08 08:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-08 08:09

husk at fjerne gamle dirvere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-08 08:12

Der er også andre drivere derinde til MIM2240

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 12-07-08 14:52

Tak til alle!!!!!

Det virker nu. Perfekt. Mange tusind tak :)

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 12-07-08 14:52

Tak for svaret Manse9933. Det var lige præcis det der skulle til.