/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Inspiration tak :)
Fra : WarBitch
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 11-07-08 18:10

Hejsa!

Jeg er ikke den som spiller specielt mange computerspil.. Men men men.. Nu har jeg endelig fundet mig en genre som jeg er HELT vild med.. Ved simpelthen ikke hvad den hedder, men Agatha Christie-spillene er i den stil.. (Der er lavet 3, hvad jeg ved af.. "Murder on Orient Express", "And then there were none" og "Evil under the sun") .. Der er osse lavet spil om Den Lyserøde Panter i samme stil.. Og kan nævne ét mere som jeg er lidt vild med "Hopkins FBI" mener jeg det hedder..

Det drejer sig om spil, som man i virkeligheden ikke kan tabe i.. Ingen tid at tage hensyn til, eller fjender som skal slås ihjel.. Det er mere et "mysterie", hvor man skal finde ting og sætte dem rigtigt sammen, eller "opdage" nogle specielle ting, før spillet fortsætter..

Er der nogle som kan nævne andre spil i denne stil? (Og måske hvad man kalder den slags? Adventure måske?) ..

Håber nogle sidder med nogle guldkorn, og er mit spørgsmål helt uforståeligt, må jeg prøve at uddybe lidt mere hvad det er for en slags spil.. :)

(Skal måske lige siges at jeg har både Sims og Sims2, men det er ikke helt den slags jeg er ude efter.. Disse spil fortsætter i en uendelighed, uden nogen egentlig afslutning eller "progress" i spillet..)

WB

Kommentar
Fra : klingaa92

Dato : 11-07-08 18:26

myst og monkey island er enorm gode spil som er lige det du leder efter. der er lavet flere spil i disse serier:

her kan du finde informationer om myst spillene: http://www.gamespot.com/search.html?type=11&stype=all&tag=search%3Bbutton&om_act=convert&om_clk=search&qs=myst&x=0&y=0

og her om monkey island: http://www.gamespot.com/search.html?qs=monkey+island&x=0&y=0

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 11-07-08 18:31

Nå ja.. Monkey Island.. Lige den stil.. Meen, dem har jeg faktisk osse spillet igennem.. Og det samme med myst.. Havde bare lige glemt dem i farten..

Men KLART spil i den stil!

Accepteret svar
Fra : suspiria

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-08 18:37

Du er jo nok en Adventure Gamer så :)
http://www.adventuregamers.com/

Prøv Syberia 1 & 2!

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 11-07-08 18:46

heeeeeey FED side suspiria!!! Den kommer med det vuns i bogmærkerne..
Tror meget bestemt at jeg er en adventure gamer.. hehe.. Lyder meget sådan.. Men fed, fed side.. Rart at få sat ord på hvad det egentlig er for en jeg er..

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 18:50

Bruger også den side meget selv :)

Og bliver nød til at gentage, Syberia 1 & 2, alt for fede spil!
http://www.adventuregamers.com/article/id,138
http://www.adventuregamers.com/article/id,363

Godkendelse af svar
Fra : WarBitch

Dato : 11-07-08 19:01

Tak for svaret suspiria. Kigger lige lidt nærmere på de to spil, men igen.. RIGTIG fed hjemmeside.. Den blir jeg nok regular på.. hehe..