/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Indstilling af iiyama skærm -
Fra : ingelein
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 08-07-08 14:17

Hej
Jeg har overtaget en skærm af mærket iiyama. Skærmen har mange muligheder for indstilling af blandt andet "shape". Nu har jeg leget så meget med "skidtet" at mit vindue ser yderst spøjst ud.
Er der mon nogen, der kender til menuen "Pin" og "Trapez". Mit billede står også skævt på skærmen i vandret. Skærmen har mange muligheder og mange indstillinger og desuden en stripe udtag til USB stik i siden. Hvordan virker de mon - til hvad?
Jeg håber virkelig på at der er nogen, som kender til standardindstillinger på en avanceret skærm.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-07-08 14:20

Har den ikke en knap, hvorpå der står AUTO ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-08 17:43

Hej Peet
Nej desværre, jeg har også prøvet at se om der var mulighed for "fabriksindstilling", men nej. Jeg har dog lige fundet en betjeningsvejledning på fabrikantens hjemmeside. Foreløbig tak for svaret
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-07-08 17:59

Selv tak.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-08 10:01

pin og trapez er til at indstille krumningsfejl på skærmbilledet.
stil med et billede med lodrette og vandrette linier nær kanten, og få dem så rette som muligt.

der kan også være flere juseringer , i rigtig rækkefølge, som skal til. Læs en teknisk manual.

De mange usb stik er sikkert bare en praktisk anbragt hub. Et kabel føret fra computer usb til skærmen , og her kan man så tilslutte flere usbenheder, som tastatur , lyd, mus osv.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 09-07-08 16:55

Tak for svaret transor.

Jeg har fundet en manual til skærmen Vision Master Pro 451 på nettet - troede faktisk at skærmen var for gammel til at jeg kunne finde en manual.
Dit svar er fint i forhold til manualens oplysninger.

Ret smart med en hub til USB anbragt i skærmens sokkel. Jeg havde nemlig opgivet at få CPU'en hængt op under bordet, fordi det ville være besværligt at koble kamera og scanner på.
Derfor mange tak.
Venlige hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-08 21:07

Mere fra Ingelein til emnet
Er din udklipsholder fyldt med andre klip? Så tøm den helt først.
Ingelein