/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Støbe på lecablokke ?
Fra : ara
Vist : 1592 gange
200 point
Dato : 06-07-08 21:11

Hej.

Vi har en udestue hvor det øverste sokkel er leca.

Nu har vi sat nye vinduer i, men da sokkel var skæv
er der nu mere mellemrum mellem soklen og vinduerne.
Der er mellem 1 og 4 cm.

Jeg regner med at skal have 1 cm til siliconefuge.
Dvs. at der skal fyldes ca 3 cm på af et eller andet.
Hvad skal jeg bruge, og kan det holde?

mvh

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-07-08 21:29

brug ganske almindelig mørtel. og lav 12 - 15 mm fuge.10 mm er lige lidt nok.

tømreren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-07-08 21:32

Kunne du ikke skære passtykker af lecablokke, og montere med frostbestandig fliselim. Og sidst skal der vel sokkelen vel pudses ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-07-08 21:33

Om igen: Og sidst skal sokkelen vel pudses ?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-07-08 21:47

Vinduerne står ca 2-3 cm ud over soklen. Dette er selvfølgelig
ikke helt godt, men målene må være smuttet for firmaet der
har opmålt vinduerne.

Jeg har haft 2 forskellige murere ude og se på det. Den ene
ville sætte en ekstra lecablok på i breden, sådan at soklen kom
til at gå længere ud end vinduerne. Desværre kom han aldrig,
trods flere opkald til ham.

Den anden murer ville ikke gøre sådan, da han sagde at man
aldrig kunne få dette til at holde. Han sagde at hvis det var ham
ville han få fat i et vinkel stykke (f.eks bly) på ca 5x5 cm. Lægge det
ind under vinduerne og ned langs soklen. Til sidst ville han
så fuge de her ca 1 cm.
Det var derfor jeg spurgte om hvordan man fyldte der her 3 cm
hulrum ud, og om det holdte.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-07-08 22:32

Nu er jeg da helt forvirret.
Betyder det bare at du skal have pudset mere på soklen ?
Det kan du gøre ved at kaste ud i flere omgange, til du har fyldt så meget på at der kan pusdses op.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-07-08 22:47

Jeg har fået sat nye vinduer i.
Vinduerne går ca 3 cm ud over soklen.
De er også sat op på små træklodser
da soklen ikke var i vatter. Dvs. at
der er mellem 1 og 4 cm mellem vinduerne
og soklen. Dette hulrum vil jeg gerne have lukket.

Jeg fik at vide af tømreren at vi burde få soklen længere ud
en vinduerne, me ved ikke om det er nødvendigt.

Håber det er til at forstå mit spørgsmål nu.

mvh

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-07-08 22:51

Fugeskum i , efter den er tør kradser du ud så der er plads til at fuge med cement.

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-08 22:07

Det er da godt for vinduerne at soklen liggerl lidt tilbage især hvis de har vandnæse forneden.
Skævheden ville jeg rette ved at sætte zinkplader ind en cm under vinduerne, dem kan du købe i forskellige profiler i et hvert byggemarked.
Imellem zink og vindue ville jeg fylde ud med selicone, eventuelt oven op en skumgummitætningskiste.
Under zinken ville jeg spække ud med cementmørtel.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-08-08 20:58

Tak for svaret BjornJ.