/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
virus
Fra : bifpeter
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 05-07-08 13:37

hej har fået virus på min pc har et virus program der hedder avg free man den kan ikke fjerne den hvad kan jeg gøre for at fjerne den pless hjælp mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-08 13:40
Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-07-08 13:42

Slet allerførst den AVG og installer Avast http://www.avast.com/index.html

Lad den køre en scan, så er du allerede meget bedre hjulpet...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-07-08 13:46
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-08 14:08

Gå ind her og få hjælp.
http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:31

prøv at køre dit antivirus program i fejlsikret tildstand.. altså genstart pc og tryk F8. og så fejelsikret tildstand uden netværk. og der kør antivirus.. der kan du måske fange den virus.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-07-08 16:18

Åben denne computer Lokal disk (C:) Documents and settings, Din bruger profil, Lokale instillinger,Temp, Klik på Rediger, Maker alt, klik på det kryds der er ude til venstre og ellers gå ind og hent SUPERAntispyware som sagt højere oppe
http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-08 17:48

Du skal først tømme din PC's skraldespand og temp filer, så der ikke ligger en mulighed for at der ad denne vej, kan genereres fremkaldelse af viraen.
Husk at tømme skraldespanden til sidst.

Nu genstarter du din PC i fejlsikret tilstand. Det er ret vigtigt at du går i denne tilstand (selv om andre mener noget andet).
Husk på at vira, filer og programmer der er aktive, kan ikke slettes i denne tilstand.

Når du har genstartet i fejlsikret tilstand, vil kun lige de mest nødvendige programmer være aktive. Du vil derfor kunne være udsat for, at du har et engelsksproget tastetur, da det danske tensæt ikke vil være aktiveret.
Det betyder også at vira heller ikke vil være aktiv.
Nu starter du så dit virusprogram, og lader den arbejde i fred og ro, og kun piller ved tasterne, når din PC beder dig om det.

Det er naturligvis vigtigt at du har opdateret dit virusprogram.

On-line scanninger kan være rimlig gode, men ikke en effektiv løsning, da visse virusprogrammer kan stjæle din netforbindelse, så du ikke længere selv har herredømmet!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-08 17:53

Dit virusprogram skal også kunne scanne din registreringsdatabase, for at du kan føle dig helt sikker på en løsning af problemet.

Når dit operativsystem startes op, gennemses din registreringsdatabase for at se hvad der skal startes her og nu. - Det vil betyde at der kan hentes nye vira hjem fra nettet, hvis der ikke fejes ud i disse hjørner.

Når du har gennemkørt din PC i fejlsikret tilstand og vira er fjernet, så skal du genstarte og køre i nornmal mode igen. Her køre du så dit virusprogram endnu en gang, så du sikre dig, at der ikke ligger snavs i hjørnerne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-08 10:17

hvis du ikke allerede har fået hjælp så --------------------------------------------------------------------------------
gør dig selv en tjeneste og få hjælp til at løse dine problemer

du kan oprette dig gratis og bruge forum gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå derpå i dette forum og forklar kort om dit problem, så vil du modtage hjælp og vejledning gennem forløbet - læs vejledningen øverst i kategorien først

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=ea8592a6bce37cea47df28f34866c9ee

Annuller spørgsmålet
Fra : bifpeter

Dato : 12-08-08 17:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål