/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Det sønderjyske kaffebord
Fra : tlohlil
Vist : 916 gange
20 point
Dato : 04-07-08 11:30

Hvad er rækkefølgen i det sønderjyske kaffebord? Jeg ved der noget med 7 hårde og 7 bløde kager. Man slutter med rugbrødslagkagen. Jeg kunne godt tænke mig at lave det om 4 år, når jeg fylder rund. jeg er bare allerede igang med indsamling af mateialer og selve historien om det sønderjyske kaffebord.

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 04-07-08 11:34
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-07-08 12:30

Når konen kommer hjem senere på dagen skal jeg sende dig hvordan rækkefølgen er.
Det er ikke lligemeget i hvilken rækkefølge man spiser.
Vi har afhold flere sønderjysk kaffebord for klubbern fra Sjælland og Fyn.
Jeg kan ikke lige finde hæftet med Sønderjysk kaffebor'd, så det kommer senere på dagen.

hawaii7

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-07-08 13:07

Kig ind på denne side - god info og opskrifter til det sønderjyske kaffebord - velbekomme

http://www.udenmadogdrikke.dk/index.html

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-07-08 15:58
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-07-08 06:10

Undskyld det sene svar, men jeg var ved at glemme dig.
Det sønderjyske kaffebord indledes i reglen med boller og kringler og måske en søsterkage.
Så fulgte pladekage og sandkage med og uden creme.
Derefter kom lagkagerne. Der skulle være mindst to, af hvilken den ene type var brødtærten.
Derefter kom så bagværk som riskage, cremesnitter o.l. Til sidst diverse småkager.
Normalt har man gerne 20-25 forskellige slags hjemmebag.

Håber du kan bruge dette.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-07-08 06:48

Her er også et lille foto af hjemmebag.

http://www.ok-sonderborg.dk/

hawaii7