/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Afgift/tobak/nicotintyggegummi
Fra : 1991
Vist : 2496 gange
100 point
Dato : 02-07-08 20:39

Jeg har søgt på nettet efter størrelsen på disse afgifter.
Jeg har kun fundet noget fra 2005 for tobak men ikke for nicotintyggegummi.
Efter min opfattelse er det hele en STOR LØGN og svindel.

Tyggegummiet virker da ikke en skid - EN KOLD TYRKER, DET ER IKKE SVÆRT - PRØV.

Hvis man, som jeg, har røget i 57 år, så bliver det et ret betragteligt resultat med
20 cigaretter om dagen i gennemsnit. (men det smagte sgu godt og var hyggeligt).
Blev nødt til at holde op den 10 maj 2008 kl.11.30. (MEN DET VAR IKKE SVÆRT).
Brug IKKE nicotintyggegummi eller plaster det er ren svindel, lavet for at staten, virksomhederne OG sygehusene kan tjene nogle fede penge - hvorfor udleverer sygehuse ellers plaster? DU BLIVER AFHÆNGIG AF DETTE.
[U]1 cigaret måler 8,4 cm.
20 cigaretter( 1 dag) måler 168 cm.
1 år udgør 77.300 cigaretter = 613,2 meter
57 år = 416.100 cigaretter = 34.952,40 meter = 34,95 kilometer
1 cigaret vejer 1 gram
416.100 cigaretter vejer 416,10 Kilo.   [/U]

Men jeg vil gerne have at vide hvor jeg finder de afgifter.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-07-08 20:55

Citat
Europa-Parlamentet: Emneblade
3.4.6. Punktafgifter på alkohol og tobak

Cigaretter: 57% af detailsalgsprisen (inklusive alle afgifter);
finskåren røgtobak til rulning af cigaretter: 30% af detailsalgsprisen, inklusive alle afgifter, eller 20 ecu pr. kg;
cigarer og cigarillos: 5% af detailsalgsprisen, inklusive alle afgifter, eller 7 ecu pr. 1.000 stk. eller pr. kg;
pibetobak: 20% af detailsalgsprisen, inklusive alle afgifter, eller 15 ecu pr. kg.

Nærlæs mere fra kilde =
http://www.europarl.europa.eu/factsheets/3_4_6_da.htm

Jeg kan godt forstå, at du er stolt over dit rygestop (hatten af for det)... meeen det syner nu lidt hen i dine fordømmelser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-07-08 20:57

NB: Hvis du ikke mener man er / bliver afhængig af nikotin, så burde du nok kommentere eller deltage i en / et af disse fora
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Nikotinafh%C3%A6ngighed&meta=

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-07-08 20:57

En interessant statistik du har lavet 1991 og giver stof til eftertanke for os der ryger endnu

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-08 20:59

34,95 km smøger.....+ en 20 cm Stinkadores nu og da, det må kaldes en røget affære.

S`følig er nogen bevisligt blevet afhængig af tyggegummiet, og det virker, blot ikke på dem der har en ryggrad som en regnorm.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 02-07-08 21:09

Jeg håber ikke at der er nogen som føler at jeg virkerr fordømmende -
eller nu er anti ryger - DET ER JEG ABSOLUT IKKE.
Kommer sammen med mange som ryger.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-08 22:48

Citat
Jeg har søgt på nettet efter størrelsen på disse afgifter.
Jeg har kun fundet noget fra 2005 for tobak men ikke for nicotintyggegummi

Jeg går ud fra, at du med afgifter mener de "nydelsesmiddelafgifter" som er på tobak/tobaksprodukter.

Men det er der ikke på nikotintyggegummi (Nicorette og Nicotinell) , da det ikke er klassificeret som nydelsesmiddel, men derimod som et lægemiddel

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 02-07-08 23:18

dova - kan det virkeligt være rigtigt.
Hvis det er, så er det for mig ufatteligt at hospitaler anbefaler det OG tit udleverer plastre til deres patienter.
Prisen på disse nicotin ting er ude af trit med virkeligheden, men nogen skal jo TJENE på dette.
Kender flere som betaler store summer til at købe det.
Hvor finder jeg ud af det sort på hvidt ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-08 05:07

Man kan da blot undlade at købe varer man mener andre scorer kassen på......eller hvad ??

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 04-07-08 16:39

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Morten1972A

Dato : 15-12-08 20:35

Flot at du kunne stoppe uden hjælp - det er bare ikke alle, som har den samme viljestyrke.

Og at nikotintyggegummi og nikotinplaster ikke skulle virke, er efter min mening noget sludder. Det kan være et godt supplement, så man i det mindste ikke skal koncentrere sig om de fysiske rygestop abstinenser.

Kilde: www.RygestopGuiden.dk

Kommentar
Fra : DasUberRyger

Dato : 01-02-13 19:52

Hejsa.. Lige en kommentar. til dette emne kan se der er en der snakker om. at der ikke skulle være nogen afgifter på nikotin tyggegummi.. B***S***. siger jeg bare.. problemet er at rygere faktisk er kommet i den situation at de er de eneste der kan diskrimeres som folke gruppe i danmark. der er tons vis af love .. lavet for at få folk til at stoppe med at ryge.. men istedet for at give de folk noget hjælp med at stoppe vælger man at lave en tons a love der næsten gør det umuligt at tænde en smøg uden at blive anholdt.. jeg er selv kæde ryger .. og ligeså meget som jeg elsker at ryge.. hader jeg at være ryger .. og det eneste produkt der kan hjælpe en lille smule.. er plaseret i en prisklasse hvor det faktisk er dyrere en at ryge Prince " PGA. Stats afgifter " og jeg ved ikke hvor "dova" har fundet de oplysninger han/hun .. men igen et eksempel på at et lands love kan være så firkantet.. at de ikke giver mening... så hvis de endelig vil stoppe folk fra at ryge så tag skritet og smid tobak på narko loven.. eller lad os ryge i fred.. for selv om jeg ellsker at ryge og er kommet til det punkt hvor jeg har opgivet at stoppe " Regnorm eller ej " ville det være det den største tjeneste de kunne gøre mig.. da den taktik at danmarks regering kører med Rygere minder lidt om den samme politik at narko handlere kører med deres kunder... da jeg begyndte at ryge var det faktisk meget normal jeg er opvokset i byen og i min skole og andre skoler i byen var det faktisk meget normalt at 40-50% af eleverne Røg allerede i 9 klasse.. så at den danske regering vælger den fremgangs måde hvor man gør en masse mennesker afhænglig af et Stof i dette tilfælde nikotin. kunne ligeså godt være herion.. og så vælge at køre terror på rygere mens de selv smider flere afgifter på et produkt de selv har gjort tilgælgelig i 99.9% af alle butikker du kommer ind i virker sku som noget at de smider andre i fængsel for " da narko handel er forbudt " så helt ærligt tøm hylderne for smøger. smd lortet på narko loven.
der ville blive larm og ballade og protester. men efter kort tid eller alle rygere røg fri
Problem løst

Mange tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-13 01:45

Gammel vin på nye flasker (minus afgift)
og...
Citat
det eneste produkt der kan hjælpe en lille smule.. er plaseret

Nope! ´det passer IKKE - du kan gnaske tyggegummi, plastre dig til som et fugleskræmsel og lige lidt hjælper det, hvis du ikke har viljen (regnorm eller ej).
Hvis nogen har været en regnorm, hvad angår rygning, så er det mig. Med viljekraft... så er det da lykkedes mig at afstå fra at betale afgift for ca. 725 meter "røgelsespinde" - heraf kan du selv udregne tiden ihht. 1'ste indlæg - og det trods min bedre ½-del stadig ryger (det er jo et frit land).
Apropos et frit land, så mener jeg at du (DasUberRyger) modarbejder det, når man nærlæser dit ønske omkring en narkolov for nikotin (et stof som iøvrigt benyttes til Parkintons syge patienter) . Skulle vi ikke hellere indføre 0 fradrag og en skatteprocent på 40 for ALLE, hvis staten mangler penge (lidt ud over emnet). Det er vel her skoen klemmer, når vi snakker staten... det er i hvert tilfælde ikke dit eller mit helbred der er tale om, men derimod cool cash. Hvis vi tør skære ind til benet.
Nok om det... det er overhovedet ikke det spørgeren stiller spørgsmål til... vel??

God weekend
//CLAN

Kommentar
Fra : DasUberRyger

Dato : 02-02-13 07:50

ok du mener at fordi at. nikotin bruges til parkinson. holder det op med at være narko :p med den logik skal vi ha stesolider og herion og lign. på på den lokale Tank station ligeså. Da alle narkotiske stoffer brugt i medicin.

Så endnu engang er min men mening . Smid skidtet på narko loven eller lad os ryge i fred

Jeg elsker at Ryge men hader at være ryger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-13 09:45

Fint nok med mig... jeg ryger jo ikke, så bare op med endnu en begrænsning.
Nu hvor vi er i gang, så inkluder lige ALLE andre vanedannende medikamenter og hverdagsting, så som sukker, chokolade, øl,vin, spiritus.

Kommentar
Fra : DasUberRyger

Dato : 02-02-13 11:39

jeg siger ikke løsningen på problemet er Forbud. men jeg siger forbyd det eller lad os ha det i fred i stedet for at behandle os som spedalske alle steder vi kommer.. og ja hvis det kommer dertil Giver det ingen mening at du kan købe alchohol.. i et land hvor THC er forbudt da alle ved at skade virkningen ved alchohol er mange gange større end skade virkningen på THC. den eneste grund til reglerne er sådan er at den der sidder på toppen ikke Ryger THC til deres aftensmad. men drkker Rødvin... anyway det var meget off topic... og nej jeg ønsker ikke tobak eller alchohol skal gøres forbudt. men for mig må det være enten eller gør skidtet forbudt eller lad det være i fred..

Mange Tak

Jeg elsker at ryge. Men hader at være Ryger