/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Uønskede SMS'er
Fra : hovhow
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 01-07-08 23:09

Hej!

Jeg får nogle mærkelige sms'er på min mobil...faktisk lidt ubehageligt!

Typisk når jeg sidder i toget, så tikker der fx. en sms ind med navnet på den station vi passerer og en kode. Sms'en kan fx. se sådan ud: "NORREP ST 9G" eller "HELLERUPST 1D".

- jeg går udfra at det har noget med den indbyggede gps at gøre, men hvordan det hænger sammen kan jeg ikke gennemskue.

Jeg vil meget gerne slippe for disse sms'er, men det er ikke lykkedes mig at finde
ud af hvordan ...;-(

Ved nogen noget om dette?

Min telefon er en Eten G500

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-07-08 23:28

Prøv at læse her

http://www.pcworld.dk/art/7938?page=1

Du må have en manual til telefonen, prøv at læse den, der må stå hvordan du undgår sms på GPS.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-08 02:54

Du har vel tilmeldt Dig en SMS-tjeneste uden at vide hvad Du gjorde....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-07-08 07:12

Jeg kender ikke det mærke, men på mange telefoner kan man fravælge reklame MMS og SMS under besked indstillinger, eller kan det tænkes at du på et tidspunkt har fået tilmeldt dig en tjeneste hos DSB? (eller en eller anden morsom ven har gjort det uden du ved det) Kontakt evt DSB S-tog for at høre hvordan tjenesten fjernes

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-08 15:48

Er du sikker på at det er en SMS ?

Jeg tror "NORREP ST 9G" er den celle din mobil er tilsluttet. Altså den mast som er tættest.
Typsik når du kører i tog så vil du jo skifte fra mast til mast og du lægger nok mest mærke til det i toget når du har mobil fremme.

Men er du 100 % sikker på at det er en SMS eller er det bare en besked der står i displayet ?

Nu kender jeg ikke din mobil.

Men prøv og går ind i indstillinger og find noget der hedder noget med CELLE eller CELL eller INFOBESKED eller INFOTJENESTER under beskeder.

Eller læs din manual eller spørg der hvor du har købt den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-08 19:58

På en af mine mobiler med GPRS (TDC) vises stedet blot på displayet, ingen SMS.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-07-08 14:15

På mange mobiler kan man få celleinformation og det er den du skal slå fra.

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 11-07-08 20:03

---> scootergrisen: Dit råd/bud kommer tættest på noget brugbart, selvom problemet ikke helt er løst, men jeg nu har endelig fundet manualen til telefonen......så måske kan jeg studere mig ud af det.

Og ja: Det er regulære SMS'er der kommer (de lægger sig i inbakken).

Tak for hjælpen foreløbig!

M.v.h.
HowHov