/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Induktionskomfur glasoverflade
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 01-07-08 19:02

Jeg kom til at varme for meget op på mit induktionskomfur. Derfor blev glaspladen nedenunder efterfølgende mat. Det ses desværre tydeligt når man har tørret komfuret af hvor resten af glasoverfladen er glasfuld.

Hvad kan man gøre for at "pudse" glasoverfladen op igen - det skal jo være med noget der kan tåle varme ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-07-08 19:15
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-07-08 16:01

for mig lyder det til at det er kogt over og at væsken er kogt af (som er nomalt)
til det kan glasrens til glaskogepader og et barberblad (glasskraber) en grødesvamp(ikke stål)
jeg bruger selv mærked shine fra netto/føtex (det billige) det virker ligge så godt som det dyre men det er vel en smagssag.
hælder lidt af dette ud på pladen grødesvampe køre det rundt på pladen lader det tørre lidt 5-10min vasker det af med vand tager det ikke det hele gør jeg det igen og bruger så også skraberen.

Accepteret svar
Fra : Gasmanden2

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-08 18:13

Jeg har altid brugt skurecreme på glaspladerne, på deomtalte pletter, og det fjerner demmed garanti.

Jeg ved godt der står alle steder at man ikke måbruge skurecreme, men engang kogte en gryde over og vi kunne ikke få pladen pæn igen. Vi var indstillet på at købe en ny, så alt kunne prøves. Skurecremen tog det uden problemer uden skade på pladen, der var synelige. Har brugt det på vor efterfølgene plader uden problemer. Altså skurecreme og vand og opvaskebørsten, gnuppe lidt, tørre det af og rengør efterfølgende med opvaskemiddel, og pladen er pæn

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 08-07-08 18:14

Jeg skal snart have et nyt tastatur, med en mellemrumsknap der virker.....

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-08-08 12:09

Tak for svaret Gasmanden2.