/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
VHS/DVD kopiere til DVD BRÆND
Fra : lham
Vist : 2006 gange
100 point
Dato : 30-06-08 18:00

Haves kombi DVD/VHS ( DVD kun afspille) og Bærbar PC Dell inspiron 6000.

Kan jeg forbinde combi maskinen med PC -en så jeg på PC-en kan brænde kopi af det jeg vælger at sende ud af combi maskinen.
Hvad kræves der af kabler?
Hvad kræves der af software?
Kan jeg få software der fjerner evt kopisikring ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-08 18:34

Det er da normalt så du kan brænde på en kombi DVD/VHS. Den er jo beregnet til at kopiere vhs til DVD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-06-08 18:59

Palle Hansen
NEJ den jeg har kan kopiere fra DVD til VHS DVD -en har ikke brænderfunktion.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-08 19:19

Nåå, Du har altså nogle VHS film du vil havde på DVD ?
Og du vil ikke købe en DVD-harddiskoptager. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-08 20:56

Selvfølgelig kan du sætte VHSen til komputeren....

Men det kræver du har TVkort i maskinen - eller andet tunerhardware....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 08:32

Jeg prøver igen
Den kombi maskine jeg har ( Philips DVP 3350V) kan kopiere fra DVD til VHS den mulighed vil jeg nok ikke bruge så tit - og kun afspille DVD ( og VHS)
Så i stedet for at købe en ny kombimaskine med indbygget VHS og DVD brænder kan jeg vel lige så godt ordne "kopieringsarbejdet" fra DVD / VHS format til DVD på PC -en og det har jo ikke noget med en seperat HD optager at gøre

"tv kort i maskinen eller andet tunerhardware"
det kan ikke se skulle være nødvendigt da PC -en jo kun skal fungere som en "kopimaskine" tunerfunktionen ligger jo i den kombimaskine jeg har .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-08 09:30

NEJ - du misforstår....

Du kan ikke bare koble en VHS til komputeren - signalet skal jo opfanges - derfor tuner...

På samme måde som du skal bruge AV på Tvet for overhovedet at se Videobånd...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-08 09:32

Videoens udgangskanal skal jo opfanges/indstilles på computeren.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 09:56

Combimaskinens udgangssignal er vel et scart RGB signal (og et VHF/UHF signal som jeg ikke vil bruge til at sende til PC-en )-har ikke fået den pakket combien ud endnu ( venter på afklaring af mit oprindelige spørgsmål ) den har også Swhs udgangsstik

AV på tv kører jo netop på RGB og kræver derfor ikke tuner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-08 10:00

Du roder rundt i begreberne

Hvilken ledning du bruger er underordnet i dette tilfælde...

Du får IKKE vhs-signalet i komputeren UDEN tv-kort - take it or leave it....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 10:01

glemte
Har PC -en et stik der accepterer RGB signal eller kræver det noget nyt hardware-hvis nødvendigt helst externt via USB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-08 10:06

Opgiver....

Du hører ikke efter

Kommentar
Fra : villo1423

Dato : 01-07-08 11:11

die for nothing,
or live for something

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 14:18

REFI
så kom med linket til den externe hardware der skal tilsluttes PC- en i en USB inp port og som accepterer RGB signal og gerne link til evt nødvendig software der er nødvendig-eller holder du fast i at der skal hardware til (tuner ) som kan modtage VHF/ UHF signaler , hvis dette er tilfældet mener jeg du ikke har styr på begreberne.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-07-08 16:34

Jeg har købt en 80 GB harddiskoptager, til ca samme pris som din.
Da jeg også har en del VHS-bånd som jeg vil havde over på DVD, tja, så tilslutter jeg jo bare min VHS maskine til harddiskoptageren med scart-kabel og lægger det ind på harddisken. Her kan jeg jo klippe fra, ændre rækkefølge mm. (Men ikke lave intro mm)
Så brænder jeg ud på DVD.
Da du også har vhs-bånd må du jo også havde en VHS-afspiller? Og jeg mener det er meget mere værd at havde en harddisk indbygget, da den jo også klarer optagelser fra TV.
Men det er klart, at hvis du vil redigere mere, med overgange osv. så skal optagelserne ind på puteren, enten med et grafikkort, som har indgang (Det har de fleste nyerere), eller via et tv-grapperkort (TV-kort), som evnt kan være et USB-TV-kort. Med nogle af kortene følger et redigeringsprogram med, som nok alle er bedre end Windows Movie maker. Men der er mange prisklasser på TV-kort og rigtig mange har problemer med kortene.
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2462
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9092
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=00600
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 17:49

Pallebhansen
Tak -så begynder det at gå den rigtige vej-puha !

Jeg må lige have tid til at studere dine links nøjere-og min PC s indgangsspecifikationer.
Ferien står for døren , men har du et link til den 80GB HD optager som du har anskaffet til samme pris som min combimaskine ( 799 kr )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-08 17:51
Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-08 18:09

Pallebhansen
glemte lige at spørge:
du skriver " Så brænder jeg den ud på DVD "
den eneste DVD brænder jeg har sidder i PC-en er din en extern brænder "i røven" på HD optagen eller er den indbygget der ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-08 18:48

Ja langt de fleste af harddiskoptagerne har indbygget DVD-brænder, og også min.
Min er et ukendt mærke købt i føtex, omkring 1300kr. lidt larmende og langsom til start mm, men eller fin nok, og også menyer på engelsk som din, men vil man give lidt mere såå.

http://www.taenk.dk/index.php?cid=7614
http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid=2#/page24/
Bilka s. 24 Samsung 1989kr
Bilka s. 26 sony 2149kr

Problemet med DVD-optagelser er at de er svære at redigere i, meget nemmere at redigere i AVI og andre formater, for derefter at lave dem om til DVD-format.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 02-07-08 09:15

Tak for svaret pallebhansen. mfl
og Klaudi .Du burde jo også have points, jeg ved ikke om man kan dele dem op.

Har bestemt mig til at beholde min combimaskine og så bruge ca 300kr på en video grabber dims.Når jeg så vinder i lotte må det blive en HD optager-jeg tror det bliver den mest flexible løsning på det problem jeg lagde frem

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-08 10:45

plextor px-av200u er en USB konverter der bruges i computer for alle nr 8 2008 bladet, hvor der er en størrer gennemgang af måden, og hvor programmet ulead DVD moviefactory følger med på CD