/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skifte vinduer mellem skærme
Fra : Tuer
Vist : 482 gange
40 point
Dato : 29-06-08 15:03

Hej

Jeg har to skærme koblet op til min computer. Jeg har brug for at finde den indstilling som gør, at jeg kan skifte vinduerne frem og tilbage mellem de to skærme ved at klikke på en lille genvej øverst i højre hjørne. Det er en lille kasse ved siden af minimer/maksimer/luk-knapperne i vinduet som kan smide vinduet over på den modsatte skærm og som i excel kan få arket til at fylde begge skærme. Jeg har nu søgt i windows i to timer uden at kunne finde det sted hvro jeg indstiller så denne genvej kan komme på!

Jeg håber der er en eller anden der lige ved det ;)

mvh. Tue

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-08 18:33

For du kender sikkert den manuelle metode til at smide et kørende vindue over på den anden skærm.
Klik på knappen mellem minimer og luk - så kan du trække vinduet over på den anden skærm.
det kræver jo lige at du indstillinger (h-klik på skrivebord) har sat skærm nr.2 til "udvid skrivebord til denne skærm".

Men det er nok ikke det du savner.

Kommentar
Fra : Tuer

Dato : 29-06-08 19:29

Ja den er jeg med på, men det er desværre ikke det jeg savner. Det andet er markant smartere og hurtigere at bruge. Ellers tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-08 19:52

Ok - jeg bruger selv 2 skærmsystem til "brede" programmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-08 16:30

Det kan dette lille prg:
http://www.snapfiles.com/get/multimontaskbar.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-08 18:48

Fikst lille program.

Kommentar
Fra : Tuer

Dato : 30-06-08 19:46

Tak for det, det er nu ret fikst, men det er desværre ikke helt det jeg søger. Programmet der har ikke funktionen, hvor jeg blæser excel op i dobbelt skærmstørrelse med et klik. Det jeg søger virker også mere integreret i windows, da værktøjslinjen ligeledes udvides og hvor der kommer et par knapper i samme format som de tre almindelige oppe i hjørnet. Jeg havde det på mit tidligere arbejde, så det er helt sikkert derude....

Ellers rigtig mange tak for hjælpen, det påskønner jeg meget :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-08 20:00

Så er det jo nok det her:
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

det koster 40$

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-08 13:44

Eller Pro udgaven af mmtaskbar, kig her:
http://www.mediachance.com/free/multimon.htm

Her er en trial:
http://www.mediachance.com/free/MMTprotrial3.exe

mvh klaudi