/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Faktura design i Concorde C5
Fra : k_m_s
Vist : 2523 gange
60 point
Dato : 08-03-03 09:25

Kan man selv designe fakturaer i concorde, med ens egne logoer m.m. eller er det et fast fak. design man er nødt til at bruge?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 08-03-03 11:21

Hej k_m_s;

Ja! det er muligt selv at foretage tilretning af udseendet på bl.a. Faktura, Kreditnota, Kontoudtog, etc.
Kravet er dog, at man har købt licensadgang til denne funktionalitet. Jeg kan ikke huske det præcise menupunkt, men jeg mener det er Installation/Opsætning. Herinde kan du se, om der står et licensnummer udfor Design.

Har du design - så er det "bare" at forsøge sig frem. I modsat fald, så må du ud og investere.

Husk altid at lave en kopi af rapporten INDEN du begynde at rette.

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : labuni

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-03 18:51

Hej k_m_s

Jeg har Concorde C5 light, her er det muligt at lave 2 eller 3 tilretninger. Jeg har selv lavet et nyt faktura layout. Jeg kunne dog ikke umidlbart indsætte logo m.v. Så min løsning blev at jeg har fortrykt faktura blanketter, (jeg printer selv ca. 100 stk af gangen på min laser printer) herefter har jeg tilrettet faktura layoutet i concorde, så det passer til den fortrykte blanket.
Du skal starte en DOS-version af Concorde f.eks 'C5E.exe' , her går du ind i Generalt / Tilpasning, og vælger 'Udviklingsmeny', her går du ind i REP / RET. Fakturaen hedder 'OrdFaktura'.

Jeg ved ikke hvorfor, men det er IKKE muligt at rette blaketter i Windows-versionen af Concorde.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-03-03 21:00

Tak for svaret labuni.