/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
køb af bærebar i aldi hurtig svar bedes.~
Fra : happyme
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 08-03-03 00:19

Hej
min kæreste har tænk sig at købe den bærebare computer i aldi mærket er "medion"
spec:
P4 2,6 Ghz
nVidia geforce 4 488 64 MB
IBM 40 GB HD
Siemens 512 MB DDR Ram
indholdet af PC'en synes jeg lyder ok..!
ved godt at aldi måske ikke er det bedste sted at handle den slags varer men prisen lokker lidt 11,999

Er der nogen som har kendskab til dette mærke medion..? jeg tænker på support opdatering af drivere i fremtiden...? holdbarhed osv.

/happyme

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-03 00:43

Hej happyme!

Jeg har selv købt 2 PC'ere i Aldi - support som er telefonsupport og der er fejl skal PC'en sendes / indleveres.

Suporten som jeg har brugt få gange virker troværdig og der var ikke besvær med at få fat på en supporter.

Medion er efterhånden et meget stort mærke, har velnok i Europa en andel på omkring 10%.

Hardwaren der er i den PC I påtænker har jeg selv kigget på og ser ud til at være 100% ok. Endvidere bedes man bemærke alt det software der følger med som gør, at det efter min mening er et virkeligt godt køb.

At man kan købe PC'ere i et supermarked betyder efter min mening kvalitet, fordi de gider / vil ikke have besvær med dårlige varer, der kræver alt for megen support.

Stod jeg ig skulle anskaffe mig en transportabel og mit krav til kvalitet og ydelse var store, ja så ville jeg ikke betænke mig på at købe den.

En transportabel med den konfiguration og software kan man ikke finde andre steder der er lignende uden at den efter min mening ville koste 5-10.000 kr. mere.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-03 00:52

Hej happyme
Nu kender jeg ikke den omtalte bærebare,men prisen er for mig helt okay.
Jeg kan fortælle at jeg for godt to år siden købte en computer i Aldi,og den har jeg været meget tilfreds med,der har faktisk ingen proplemer været,og garantien var 3 år,så det må siges at være godt
Også den hotline der er til medion har jeg været tilfreds med
De driver jeg har haft behov for at finde,fandt jeg her
http://www.medion.de/treiber/treiber.html?HTML=sdb.html
Og desuden ved jeg at de varer de tager ind i Aldi butikkerne,er blevet testet i hoved og røv,for de vil være sikker på at have nogle varer de kan stå inde for.
MVH Brian

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-03-03 01:09

I forbindelse med Digital Camera her der været en del fremme om " Medion" - ingen tvivl om det er noget "Bambus" og "sidegade vekseler agtigt" men: Det er ikke ment så negativt som det lyder!
Som bekendt sælges stort set alle "mærkevarer" under andre navne, hvor der ikke er nogen væsentlig forskel, men de har så nogle aftaler og altså andre (billige) navne for at undgå direkte konkurence.
http://www.digital-fotografering.dk/ her er et Medion Camera (Aldi) omtalt, det fremstilles i Taivan under navnet "Skanhex" - her er et link: www.skanhex.com.tw de samarbejder med Canon, Nikon, Kodak osv...
Kort og godt: Med en PC ville jeg ikke være nervøs!
1) Aldi giver 2 års garanti, og der har jeg kun hørt godt.
2) Jeg er overbevist om at indholdet er som beskrevet!
3) Support??? Der tror jeg du er lidt ude at hænge...
4) Men - sørger du for der er manual med om mobo (=Motherboard) så kan jeg ikke se nogle STORE problemer, for drivere til de nævnte hardware er nemt fundet og har du den korekte betegnelse af mobo, så kan alle nødvendige drivere hurtigt findes.
Kort og godt: Igen!!! Forlang helt bestemt der er manual med angivelse af mobo, for P4 kan altså sidde på flere forskellige motherboards.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-03-03 07:13

Hej Happyme

Mærket Medion kommer fra en af Tysklands største elektronik fabrikker.

http://www.medion.de/

De er på vej ind på det danske marked. Derfor er det ikke unaturligt, at de starter så småt med Aldi, som jo er tysk ejet.

Jeg så i den sidste tilbudsavis jeg fik fra Merlin - her fra marts måned, at nu forhandler de også mærket Medion.

Du kan trygt fortælle din kæreste, at det er et godt køb.

Iøvrigt købte vi min kones bærbare - en Compaq, i Bilka. Uheldigvis har det været til reparation 2 gange på 3 år (forsikring), men jeg vil vove at påstå, at servicen hos Bilka ligger langt over gennemsnittet sammenlignet med andre EDB-forhandlere.
Så efterhånden tror jeg ikke vi skal være så bange for at købe disse ting i Supermarkeder.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-03 14:38

Købte et medionkamera for ca ½ år siden. Måtte straks indlevere det til reparation, da det var det sidste i forretningen. Fandt et i en anden forretning, som jeg købte, med henblik på, at levere det første tilbage, når det kom fra reparation. 2. kamera havde samme fejl. Fik byttet det i butikken til et 3. medion-kamera, som havde samme fejl. Fik pengene tilbage og købte i stedet et casio -lidt dyrere, men med samme opløsning et tredje sted. Fik 1½ måned senere pengene tilbage på det første medionkamera, da det kom fra reparation...... Måsk har jeg bare været uheldig...... Måske var det bare en dårlig model.....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-03-03 14:54

Hej Birgitta!

Nu er der jo tale om en PC og ikke et Medion kamera men jeg er da noget undrende over din uheldige oplevelse - hvad var der i vejen med kamera- et/erne og hvilken model?

Men nu synes jeg lige man skal vende det til noget posivtivt - jeg synes da det er flot, at man uden bøvl bare kan få sine penge tilbage, det kan man ikke altid få i mindre butikker, der nogen gange insisterer på gentagne raparationer og pådutten af en anden vare i stedet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-03 15:06

Jeg har lykkelig glemt hvad modellen hed, men det var en 4.1 megapixel som forhandledes mange forskellige steder på omtrent samme tidspunkt. -vist også i føtex. Kameraerne "frøs" når jeg havde siddet og studeret dem en halv times tid... med brugsanvisningen i hånden. Man kunne ikke engang slukke for dem. Men de slukkede så selv efter et vist antal minutter. -Jeg vil nok sige, at jeg synes, det var urimeligt, at jeg ikke kunne få pengene tilbage det første sted med det samme, men først efter jeg havde fået apparatet tilbage fra reparation. Men der var nok tale om en kommunikationsbrist. Du må lige tænke på, at apparaterne frøs og blev leveret tilbage samme dag, de var købt.
Men jeg er rigtig glad for mit Casio qv-4000.
Happyme spørger, om der er nogen, der har kendskab til mærket "medion".

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-03-03 16:02

Jeg kan "bekræfte" Birgitte - til et vist punkt!!!
Jeg købte også et Medion Camera - rent ud sagt noget hø, men... jeg fik endog efte 1½ mdr. pengene tilbage helt uden kommentarer! Det var bl. a. derfra jeg fik kendskab til at Medion (Camera i hvert fald) var Skanhex, Taivan og man kan altså dovnloade manual der.
Det skal siges om Camera, at: Kender man de væsentlige (betydelige) data kunne man have bedømt det bedre! Jeg gik efter "pixel" og desværre er der mange der helt overvurderer dette, og glemmer linsen m.v. man kan få væsentlige bedre 2M pixel Cameraer end visse 4M pixel.
OK - her er der tale om PC, som jeg skrev tidligere. Der mangler kun oplysninger om mobo og, efter som det er en P4 må der være intel baseret, med manual kan der så ikke opstå problemer som ikke kan løses her på kandu/experten.

Godkendelse af svar
Fra : happyme

Dato : 14-03-03 15:39

Hej Alle
hun har købt PC'en og den sparker af sted med 2600 km/t..! men umiddelbart virker den billig at have mellem hænderne. desværre. jeg tænker på musen og tasteturet.. og skærmen skal man sidde LIGE foran for at man får alle farverne optimalt. se fra siden eller oppe fra er umuligt..! men ellers kører den supergodt.

Takker Meget for alle svarene gid jeg kunne give jer alle point, for venligheden og ulejligheden..!

/Happyme

Kommentar
Fra : minmads

Dato : 13-12-05 13:41

jeg søger en brugt computer til min søn men kan se her man kan købe sådaent i Aldi til rimelige priser vi snakker om
bærebare det kan godt være det er farlig jeg spørg? på forhånd tak

( og en tak til Sofus.dk med tæller på hjemesiden)