/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Farer ved køb på US site ?
Fra : PeterPeter
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 26-06-08 10:00

Hej Hej
Er lidt i tvivl....
Kan jeg købe en "Squeezebox duet" til en pris på 399 dollars på denne side: http://www.slimdevices.com/

Kan ikke lige gennemskue om:
- Der skal betales transport eller ej ??
- Kan jeg risikere at betale ekstra udgifter, når jeg nu køber i US ??

Kan altså ikke lige gennemskue det....

I DK koster den omkring 3000 kroner, så der er jo lidt at spare....

På forhånd tak for hjælpen.

/Peter

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-06-08 10:05

Du kan sagtens købe den på siden (hvis du da kunne vælge danmark) og du skal helt sikkert betale fragt, men du skal så bare lige være opmærksom på at du også skal betale moms når du modtager pakken.

Accepteret svar
Fra : fred280188

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-08 10:21

Hej!

Du kan ikke købe den direkte af logitech, eller nogen af de retailers der står på den side. De må ikke sende dem til danmark. Hvis du køber den i udlandet, kan den blive taget i tolden, så skal du betale moms af varen, og en fortoldningsafgift (tror jeg det hedder), det vil blive ca. 2550 kr.

Jeg ville købe den her.

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=930%2D000034
Så har du også din garanti!

Ellers har jeg spottet den her på ebay:

http://cgi.ebay.com/Brand-New-Sealed-Logitech-Squeezebox-Duet-Slim-Devices_W0QQitemZ300235521142QQihZ020QQcategoryZ73839QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122

189 pund og 24 i forsendelse ca 2000, som så vil blive til ca 2650 hvis du bliver taget i tolden.

Jeg ville købe sikkert og gøre det i danmark!

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-06-08 10:28

Hvis du køber i EU skal du ikke betale told og moms, da det er betalt i det land du bestiller fra.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-06-08 10:29

og hvis du køber i EU har du også helt sikkert din garanti på varer, det tager måske bare lidt ekstra tid at få den byttet/rep'et ved fejl da den skal til den forhandler du har købt hos.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 26-06-08 10:32

Okay! Det viste jeg ikke! men rabatterne ligger helt tydeligt i usa.. når du kommer til eu er det sku næsten det samme.. Samme med ipods!

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-06-08 10:39

Men hvis du har ret hvis man køber uden for EU skal man betale told og moms (havde ikke lige fået tolden med i det første indlæg), du kan dog slippe for tolden (tror jeg det er) hvis man kontakter butikken og får den til at smide et told mærke på det siger det er en gave, for tolden vil man helt sikkert blive "fanget" i.
Men det er jo lidt at bøje reglerne at sætte sådan et mærke på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-08 10:56

Når du køber i USA
skal du regne med ca 500 kr eller mere til transport , hvis det ikke skal tage måneder.

25 % moms oveni prisen.

ekstra udgift til en strøforsyning beregnet til 220V 50 HZ,. Det er dyrere og mere bævlet end du tror.

Dårligere eller i praksis ingen reklamationsret.

Lad være hvis det kan fås i EU.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-06-08 11:58

Kære alle
Tusind tak for jeres gode kommentarer....
Jeg køber i DK

PS: Hvordan honorerer jeg egentlig jer alle med point ???

/Peter

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-06-08 12:24

kan du ikke du kan kun give dem til en

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-06-08 12:33

Øv...
Men så bliver det Fred...

Godt svar med links til at løse mit "problem" - jeg beklager til jer andre

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-06-08 12:33

Tak for svaret fred280188.