/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Udskifte modem
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 25-06-08 12:35

Mine svigerforældre er blandt de få i Danmark, der har kørt med modem.

Nu er de ved at bløde op for en almindelig bredbåndsforbindelse, men telefonstikket er ikke lige i nærheden af computeren.

Hvad er den billigste og nemmeste løsning, så de kan få en trådløs forbindelse mellem computer og telefonstik?

Der er tale om en stationær computer og udbyderen bliver formentlig Tele2/Cybercity.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-08 12:42

cybercity bruger også modem - især til dem der skal bruge ip telefoni ( og det kan betale sig) - og idag skal man ikke absolut sidde med et bitte kabel lige ved et stik - så det er i det store og hele blot et spørgsmål om at få et kabel der er langt nok så fungerer det hele som det skal

btw - så kommer der vel en tekniker og installerer eller ?... for i så fald er det slet ikke noget problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-08 12:44

ps - det er for i øvrigt ikke sikkert at den stationære du omtaler har et netkort til trådløs og ville det mon ikke være lidt "dumt" at investere i det - hvis det i det hele taget kan lade sig gøre på den pc der er tale om - ikke alle kan jo bruge/understøtte det

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-06-08 12:54

Det var for at slippe for at have kablet liggende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 12:55

Og hvis du bestiller hos Cibercity så er der mindst 3 ugers ventetid. Hos TDC kan du hente det i en TDC butik og det virker efter 1 time.
Lad være med at gøre det trådløst, sig til udbyder at der skal en lang ledning med.
Min søn har TDC bredbånd og han har en 10 meter ledning til sin PC.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-08 13:02

udbyder vælger man jo selv

kabler behøver jo ikke at ligge og flyde men kan fastgøres til paneler osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-08 13:03

btw en trådløs forbindelse vil være dyrere og langsommere såååeehhh ?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-08 15:41

Alt i alt bliver en trådløs mere bøvlet og ikke så pålidelig som et kabel.

Du kan vælge mellem en telefonledning hen i nærheden af computeren, og så sætte filter og dsl modem der.

Alternativt sætter du filter og dsl modem ved et eksisterende stik, og trækker et netværkskabel til computeren.

Du kan også bruge en diskret mellemløsning og sætte modem på et diskret sted.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-06-08 15:46

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-06-08 15:58

jeg ville nok vælge en trådløs router og sætte klods op af telefonstikket med delefilteret og hvad der ellers bliver leveret af udbyderen for at få bredbånd. DEn kan købes for 500 kr (ca) med et usb stick som modtager i computteren Det nedsætter ikke hastigheden væsentlig