/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
nældefeber
Fra : snaken
Vist : 1429 gange
30 point
Dato : 22-06-08 16:53

Hvad er det egentlig og hvad kan man gøre hvis man pludselig for et udbrud?
(er mest til alternative produkter i stedet for medicin)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-06-08 16:56

Det er en reaktion i hudens celler for et eller andet stof du har været udsat for. Hvis det er kommet hurtigt og omfattende så søg læge og få midler mod det.

Accepteret svar
Fra : achton

Modtaget 40 point
Dato : 22-06-08 17:11

aloe vera

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-08 17:14

Ofte kan det være noget man har spist. F.eks. får jeg nældefeber af svinelever, formentlig fordi jeg er overfølsom for Penicillin som de bl.a. pumper svinene med.
Det er jo en form for allergi og det hjælper at tage et af de mange produkter der findes i håndkøb som f.eks. Clarityn.
Men da du ikke er meget for medicin så undgå det som giver dig nældefeber.
Husk at alternative midler også kan have bivirkninger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-06-08 17:47

Sidst jeg fik nældefeber (allergi for noget medicin) da bredte nældefeberen sig til min mund og hals og jeg begyndte at hoste. Jeg fik en indsprøjtning for at stoppe det.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-06-08 18:17

Citat
Indsæt din tekst heroverfølsom for Penicillin som de bl.a. pumper svinene med.

Det håber jeg virkelig ikke at du har ret i!
Hvilken dyrlæge er det der skriver recepterne?
Der er strenge regler for hvorlænge der skal gå fra der er udskrevet f. eks. penicilin og til grisen må slagtes.

Og det er da heldigvis kun de færreste der får brug for medicin.
I øvrigt bliver der udtaget stikprøver på slagterierne - der er af og til fundet en overtrædelse; men derfra og til at antyde at grisene er" pumpet" med penicilin der er godt nok et spring. . er det noget du overhovedet ved noget om? Nej vel?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-06-08 18:19
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-08 18:34

Valde

Citat
En kvart million svin får dagligt medicin gennem vandet

Flere og flere svin får medicin gennem vandet, viser tal fra Danmarks Fødevareforskning. Dermed får også flere raske dyr medicin, og det overforbrug kan øge risikoen for resistens. En bekymrende udvikling, mener Danmarks Apotekerforening.
Forbruget af antibiotika, der opløses i dyrenes drikkevand, steg sidste år med fem procent. Det svarer til, at omkring en kvart million svin hver dag året rundt får medicin i drikkevandet.
"Som fagperson må jeg sige, at det er et skråplan, at landmændene giver medicin til hele stier med raske grise. Medicin er til syge – og det gælder dyr såvel som mennesker," siger Karsten Riis, driftskonsulent i Apotekerforeningen.
Fordelen ved vandmedicinering er, at de syge dyr behandles, selvom ædelysten er nedsat. Men da vandrør i en svinestald forsyner langt flere grisene end foderrør, vil langt flere raske grise end tidligere blive medicineret. I en rapport fra Landsudvalget for svin står der, at "alle dyr, som vandes via samme streng, vil blive behandlet - også stier, som ikke er ramt af sygdom".
Vandmedicinering er en af de problemstillinger, der er dukket op i forbindelse med Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussens forslag om en mere liberal distribution af dyremedicin. Vandmedicinering har overhalet fodermedicinering som den mest udbredte form for medicinering i staldene, og netop debatten om kontrollen med landmændenes brug af medicin til raske dyr understreger behovet for en professionel og uafhængig ordinationspraksis og distribution, skriver Niels Kristensen, formand for Apotekerforeningen, i juniudgaven af Fagbladet Farmaci, der udkommer på fredag.
"Vi mener ikke, løsningen på et stigende antibiotikaforbrug til danske svin handler om afregulering af salget af dyremedicin. Midlet hedder uvildig ordinationspraksis og distribution. Det medvirker apotekerne fortsat meget gerne til – men vi er overbeviste om, at uvildigheden får trange kår i konkurrencen med landmændenes egne leverandører af alt fra gødning til gummistøvler," skriver han med henvisning til de aktuelle forhandlinger om liberalisering af veterinærmedicinen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-08 18:41

Valde her er mere hvis du gider læse det:

[CITAT][/Europæiske svin og kyllinger gør vores medicin virkningsløs
Voksende resistens over for antibiotika i EU mindsker europæiske lægers muligheder for at behandle infektioner. En restriktiv antibiotikapolitik begrænser problemet herhjemme.

Af Thomas Djursing, tirsdag 22. jan 2008 kl. 09:51

Behandlingen af infektioner hos mennesker er truet af resistens overfor antibiotika. I omkring halvdelen af EU-landene er der i 2006 fundet en meget høj forekomst af resistens i campylobacterbakterier overfor det vigtige antibiotikum ciprofloxacin.

Det viser en årlig rapport om forekomsten af zoonoser i EU fra den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA.

Resistens overfor ciprofloxacin blev fundet i 45 procent af camppylobakterieinfektioner hos mennesker og i mellem 30,6 procent og 56,7 procent af prøverne fra kyllingekød, slagtekyllinger, svin og kvæg, fremgår det af en pressemeddelelse fra DTU Fødevareinstituttet.

Den udbredte resistens giver lægerne færre muligheder for at behandle infektioner, herunder salmonellainfektioner, og det skaber bekymring på Fødevareinstituttet.

»En høj forekomst af ciprofloxacinresistens i campylobacter fra dyr og kød er bekymrende, da netop kød og især kyllingekød vurderes at være skyld i de fleste campylobacterinfektioner hos mennesker. Når mennesker bliver inficeret med ciprofloxacinresistente bakterier, kan det være vanskeligt at behandle infektionen, fordi bakterierne allerede er resistente over for et af de vigtige antibiotika,« siger seniorforsker Ole E. Heuer fra Zoonosecentret i DTU Fødevareinstituttet.

Dansk mådehold begrænser resistensproblemer
Ciprofloxacin hører til antibiotika af typen fluorquinoloner, og undersøgelserne tyder på, at der sker en udbredt brug af denne type antibiotika i mange EU-lande, selvom fluorquinoloner står på WHO´s liste over kritisk vigtige antibiotika til behandling hos mennesker og ikke bør bruges til dyr.

I Danmark er forekomstens af resistens markant lavere på grund af en restriktiv antibiotikapolitik, der sikrer, at fluorquinoloner forbeholdes behandling til mennesker.

I prøver fra både slagtekyllinger, svin og kvæg blev der kun fundet ciprofloxacin-resistens i mellem 6,7 procent og 11,7 procent af prøverne herhjemme.

CITAT]

Desværre har man konstateret at visse svineavlere tager over grænsen og køber medicin der uden om danske dyrlæges kontrol.

Jeg skal gøre opmærksom på at jeg ikke selv har set dem gøre det, men læst om det og kan sikkert også finde det på skrift til dig, hvilket jeg nu ikke gider, gør det selv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-06-08 19:52

Nej det har du ikke set selv!
Men jeg har selv fodret svin og jeg har stadig nær tilknytning til landbruget her i landet. Og jeg har gennem en periode været ansat og virket som laborant på et DANSK slagteri. jeg allermest vægt på denne sætning i dit lange indlæg.
[CITAT]En restriktiv antibiotikapolitik begrænser problemet herhjemme.

Denne linie bekræfter jo fuldstændigt det jeg skrev i mit første indlæg.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-08 21:57

Valde

Læg mærke til "Begrænser problemet"

Det er det der er problemet når jeg spiser svinekød og især lever er det det rene lotteri om jeg har fået et stykke af det ikke begrænsede.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-06-08 22:42

otnob

får du også de problemer hvis du spiser økologisk kød /gris ?????

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-08 22:59

MissBe!

Nej jeg har ikke problemer med økologisk mad, men det er vanskeligt som gæst at vide hvilken slags kød der serveres og det kan være problematisk at spørge om det.

Heldigvis udbredes økologiske varer mere og mere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-08 23:05

Hvis du får et udbrud af nældefeber, er det første du skal gøre, at tage et brusebad.

Har du ikke en fornemmelse af, hvad du er allergisk overfor??, hvis det er pollen kan et bad være nok til at du får det dæmpet ned igen.

Er det en fødevarer, og udbruddet er slemt, er du nød til at søge læge - hurtigt - da det kan gå i luftvejene og maven.....og der hjælper det alternative ikke - desværre - men på sigt kan det være godt at få akkupunktur

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-06-08 23:15

Nordstedt jeg er helt enig, nældefeber kan i visse situationer være livstruende, desværre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-08 23:28

granner01........vi fik besked på, at vi skulle ringe 112 så det gjorde vi selvfølgelig - op til flere gange -

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-06-08 23:35

snakken

du spørger til nældefeber og hvad det er

jeg vil sige at det er et hjørne af allergi

er du nogensinde blevet priktestet ???
ved du noget om hvad du reagerer (eller rettere over-reagerer) på ????
der er INGEN VEJ UDENOM EN TUR TIL LÆGEN !!!!

jeg kender INGEN naturmedicin mod problemet

men
antihistamin bruges mod allergi
der behandles også med binyrebarkhormon
eller ved anafylaktisk chok (meget farligt !!) også adrenalin

allergi er en histamin overreaktion i kroppen mod det 'noget'
som man er allergisk for

læs lidt mere her...
Hvad dækker allergi over?
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/allergi/

Allergi og behandling
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/allergi/behandling_af_allergi_02.htm

heg her helt enig med de andre om at du skal tage det alvorligt go få det undersøgt

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-06-08 23:38

otnob

det er interessant at høre at økologisk er ok
godt så at du i hvert fald ved hvad der duer

men jeg giver dig ret - det er lidt bøvlet når man er 'ufrivilligt' sart på den måde
jeg har bl.a. birkepollenallergi og det krydser med kartoffelskræld
bliver meget syg i maven af det
og
det bliver mere og mere almindeligt at kartofler serves med pil
det synes jeg er trælst

heldigvis
er der større og større forståelse for at folk har allergi af forskellig slags
så man er for det meste ikke allene med en eller anden u-frivillig særhed

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-08 23:46

Otnob

Citat
men det er vanskeligt som gæst at vide hvilken slags kød der serveres og det kan være problematisk at spørge om det.

Det er ikke spor problematisk at spørge til maden, allergi er ved at være så almindeligt, at alle kender bare lidt til det..... for nogle kan det være livsvigtigt at få spurgt, .... så spørg endelig løs, du ville jo ikke betænke dig hvis det var diabetes vel??

MissBee

Citat
det bliver mere og mere almindeligt at kartofler serves med pil
det synes jeg er trælst

Jeg kan berolige dig med, at det 99% sikkert kun er ukogte kartofler du ikke kan tåle, så ingen problemer med at du skal pille en kogt/bagt kartoffel

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-06-08 00:05

Norsted!

[I]MissBe[/I] har fuldstændig ret med hensyn til kartoffelproblemet. Jeg får også problemer med kogte kartofler også uden skræld, kan dog tåle nogle få stykker. Det samme gælder for gulerødder og det hænger sikkert også sammen med min birkepollenoverfølsomhed.

Ved dagligt at tage en Clarityn klarer jeg mig nogenlunde.

Norsted! Der er næppe nogen der spiser ukogte kartofler.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 00:27

nordsted
kogte kartofler serverse ofte med pil
hvis jeg spiser kogt pil bliver jeg meget syg i maven (læs: slimhinde)
jeg kan ikke tåle at spise kartoffelskræld
men har det fint med at spise kogte kartofler uden skræld

rå havregryn fx. med mælk går det også helt galt med
kogt havregrun er også ok

og det er fordi det krydser med min birkepollenallergi

dette forår med birkepollen var i øvrigt temmelig slem
jeg er begyndt at reagere kraftigere og kraftigere på det
er næsten ved at have astma af det
sådanne var det ikke tidligere
men i år var der også uhørt mange birkepollen
og
i år måtte jeg supplere for første gang med inhallator: Lomudal
det var lige før al den birkepollen gav mig lungebetændelse

men du har da ret i at jeg da godt kan finde ud af at pille kartofler
hvis det var det du mente ??

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 00:45

Citat
At hvis du er allergisk overfor kartofler, så er det kun skrællen, du ikke kan tåle

herfra....http://www.allergiinfo.dk/krydsallergl.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-08 08:15

MissBee, nææ det var nu selve den rå skræl jeg tænkte på

Da min søn var allermest allergisk fik vi af vide at vi skulle give alt frugt og grønt en tur i mikroovnen, for så kunne han tåle det.... det kunne han også, men altså et æble der havde fået en tur i mikroovn

Når du har det så slemt, vil jeg da foreslå dig at du sidst i marts måned næste år, får en depotvaccination, eller måske endnu bedre får det vaccinationsprogram der tager 3-5 år at få gennemført, men hvor mange er symptomfri resten af livet.

En tredie mulighed, --- prøv akkupunktur ---

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 09:56

hej nordsted

min historie mht. allergi bekræfter fuldt ud at allergi kan ændre sig
begge veje
enten til bedre eller dårligere
og jeg har skam heller ikke altid haft allergi
det kom pludseligt for måske ca.10 +år siden

så priktest er meget vigtig for at konstatere HVAD man ikke kan tåle
og
måske med års mellemrum få taget en ny priktest for at se om det har flyttet sig !!!
og om der er kommet nyt til !!

citat:
"Når du har det så slemt, vil jeg da foreslå dig at du sidst i marts måned næste år, får en depotvaccination, eller måske endnu bedre får det vaccinationsprogram der tager 3-5 år at få gennemført, men hvor mange er symptomfri resten af livet. "

--->præcist !! - det er nemlig lige det jeg skal til at i gang med !!
at få lavet en PLAN for næste sæson
men i år var altså skæringstiden hvor mit blev væsentligt værre
men der var altså også væsentligt flere pollen i år end sidste år !!!

her kan man se dmi's pollen statistik... (klik evt. for tidligere år)
http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/pollen/pollenoversigt-2008-grafer.htm

polles-sæsonen starter nu mere tidligere og tidligere
fordi vejret bliver varmere og varmere
se her....http://www.dmi.dk/dmi/pollensaesonen_er_slut

så nordsted du har helt ret - det er bare om at få fingeren ud

,,,, >>mon ikke depotvaccinationen som du nævner er binyrebarkhormon ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-08 11:22

Ja, jeg ved godt allergi kan ændre sig fra år til år, jeg ved desværre mere om allergi, end jeg har lyst til

Så vidt jeg husker hedder de depotsprøjer vi bruger her i huset - depomedrol??

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-06-08 09:34

http://premium.netdoktor.com/dk/discussion/category/forum/topic/index.jsp?forumId=992&threadId=1020650

ææææVv nordsted
det er sq binyrebarkhormon = prednisolon

jeg må vist hellere til at tage en snak med lægen om vaccination mod birkepollen allergi

jeg blev vaccineret mod 'katte-allergi' for år tilbage - fik ikke fuldført hele programmet
men det har da en temmelig god virkning alligevel
imidlertid skal jeg vaske hænder når jeg har rørt ved min kat
for ellers får jeg røde øjne
hvis jeg tager en finger i mit øje /gnider øjne

......noget at se frem til.......
citat:
Hvor lang tid tager behandlingen?
Behandlingen starter med en gradvis tilvænning (opdoseringsfase). I denne periode øges doserne langsomt, så din krop gradvist vænner sig til allergenet. De første 15 indsprøjtninger gives i intervaller på ca. en gang pr. uge. Når den højeste dosis er nået, kan du nøjes med indsprøjtninger hver anden måned. Behandlingen skal fortsætte i 3-5 år med indsprøjtninger hver anden måned. Efter hver indsprøjtning skal du vente 30 minutter i venteværelset.
(..)
det virker bedst ved birke- og græsallergi samt ved allergi mod bi og hveps.
herfra...http://www.molholm.dk/media/vaccination.htm

>>>>>>>> tak for at du fik skubbet til mig nordsted <<<<<<<<<<

snakken
hvor har du fået det navn fra ????
det var vist ikke meget du fik 'snakken' med selv
men håber at du fik nogle svar alligevel
--det var måske mere mig der skulle ha det navn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-08 09:52

Citat
snakken
hvor har du fået det navn fra ????

MissBee, det hedder han/hun så heller IKKE men Snaken

Jeg håber virkelig at du finder ud af en måde, hvor du kan leve et alm. liv uden alt for meget allergi, det kan fuldstændig ødelægge livskvaliteten....

Vacc. programmet virker, men det kan være en barsk omgang, alt efter hvor allergisk du er. Min søn kunne ikke starte op på alm. minimunsdosis, og selv om dosis blev yderligere nedsat, blev han indlagt ved hver vacc i den første lange periode. Han var seks år om at komme programmet igennem, men kan idag leve et tåleligt liv, men stadig med depotsprøjter, piller, næstespray, øjendråber.......og aldrig røre en rå kartoffel eller havregryn, eller slå græs, men det er da til at leve med..........men stadig kan jeg altså også godt anbefale akkupunktur, så overvej om det måske er det du skal starte på - i god tid - birk plejer at starte i april, græs omkring sct.hans, så hvis du vælger at prøve akkupunktur, så start i januar eller februar

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-06-08 17:09

Måske var det noget at besøge denne site
www.astma-allergi.dk hvor man kan abonnere på et ugentligt brev om allergi og astma. Herunder lidt fra brevet i denne uge.

Pollenallergi er de unges sygdom
Tre ud af fire med pollenallergi får deres sygdom, inden de er fyldt 30 år, viser en ny undersøgelse, som Astma-Allergi Forbundet har foretaget. En tidlig "allergi-debut" giver øget risiko for at udvikle flere allergier eller astma.
http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=1476

Solsikker uden allergi
Det er vigtigt at beskytte huden i sommersolen. Men husk at tænke allergien ind, når du vælger solcreme til familien. I løbet af en god sommer bruger I nemlig store mængder solcreme på huden. Vælg derfor solbeskyttelse med minimal allergirisiko.
http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=1477

Hold medicinen væk fra solen på ferien
Undgå at din astma-medicin får solstik på sommerferien sydpå. Medicinen kan nemlig ikke tåle at blive varmet op til mere end 25 grader. Bliver den det, kan den holde op med at virke.
http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=580

Dit nyhedsbrev holder sommerferie
AstmaAllergiNyt holder pause hen over sommeren. Du hører fra os igen 19. august. Rigtig god sommerferie fra Astma-Allergi Forbundet.

--------------------------------------------------------------------------------

Få Dagens Pollental hurtigt og direkte
Hver dag i pollensæsonen sender Astma-Allergi Forbundet en pollenmail med Dagens Pollental. Mailen bliver sendt ud, lige så snart de nye pollental er klar - som regel omkring kl. 16. I pollenmailen får du også information, tips og råd om høfeber, medicin og pollen. Pollenmailen
er gratis, og du kan til enhver tid melde dig fra igen.
http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=188&domain=this
--------------------------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 25-06-08 07:58

Tak for svaret achton.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-06-08 09:33

neeeeiiiiiiijjjj norsted
nu jeg er vist også ved at få 'fatte' allergi
men godt, det da ikke var 'snagen' som var spørgerens nick
--hvad mon der ikke var kommet ud af det
,,, det var da en fryktelig omgang din søn har været i gang med
at ligefrem skulle indlægges ved vaccinationerne.
... gad vide om en ny vaccinations-runde ville kunne forbedre hans nuværende status ??? Det er jo noget med imunforsvaret, man skal have til at virke/arbejde for sig !!

- nu har jeg ringet til min læge, og jeg skal en tur ind over allergolog, og have priktest, før vi kan gå i gang vaccinationen mod birkepollen allergi - så.... nu er mit startskud gået !!!
i det daglige er jeg ikke svært plaget af allergi - tager lidt benadryl og næsespræy allergodil i ny og næ - men det er da irriterende, at skulle være u-frivilligt sart på den måde. men birkepollen all. ville jeg da gerne af med.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-06-08 09:34

otnob
det var da også nogle fine links du har fundet
men nu har snaken lukket og det var åbenbart - aloe vera - der var sagen

alle ønskes
god bedring
og godt helbred

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-08 09:45

En ny vaccinationsrunde vil ikke forbedre hans imunforsvar - siger lægen -... vi håber og be't til at denne ene barske omgang var rigeligt, og hvis ikke, at en ny så kan hjælpe - det er der ingen der har kunne svare os på endnu -

Når du ikke kan tåle birk, så kan du heller ikke tåle hasselnødder, så pas på til jul

Godt du er kommet ud af starthullerne, så du har noget at stå imod med til ca april.

Pollenadvarslerne skal man tage med et gran salt, de kan vise meget lavt for f.eks græs, men bor man et par få km fra f.eks en mark der bliver høstet, er tallene oftes misvisende osv, men de kan da være en rettesnor.

God sommer til alle-----------og får i det for slemt, så snup en tur på vandet eller under bruseren, det aller aller bedste er som os, tag sydpå nu, hvor der ingen pollen er længere

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-06-08 10:11

Nordsted

,,,, her er en meget god artikkel om allergi:
forekomst, mekanismer, årsager, diagnostik og behandling.
her... http://www.biokemi.org/biozoom/2000_3/bz_0300b.htm
skrevet af ….Lars Frølund, overlæge, dr.med., Klinisk Enhed for Sygdomsforebyggelse, H:S Bispebjerg hospital

prøv at lægge mærke til det sidste han skriver:
citat: ”Internationalt og især i Europa er indsatsen da også væsentligt øget på alle planer, hvorimod Danmark har valgt at decentralisere og nedlægge det samlende speciale, hvilket svækker dansk allergologis profil nationalt som internationalt."

,,,,,,,, såååååå måske skulle man liiiige tage danske lægers udtalelser med et gran salt... det er jo nedslående læsning, at danmark drosler ned, hvor andre lande øger indsatsen!!!! læs lige igen: "nedlægge det samlede allergologi speciale i danmark" !!!!!!!!!! FØJ for den lede!!! Linket er fra år 2000 gad vide om det er ændret siden ?? Fog ville jo danne et sundhedsvæsen i verdensklasse.

citat:
”En ny vaccinationsrunde vil ikke forbedre hans imunforsvar - siger lægen -..."

,,, har du spurgt til ARGUMENTERNE = om der foreligger forskningsresultater der entydigt peger på at ’det kan man ikke’ ???
Ellers
Kunne man måske spørge firmaet - ALK-Abelló - der fremstiller vaccinen ??
Her…
http://www.medicin.dk/(ljbjcu32yexicomyky1ply55)/Show.aspx?subdoc=medicinvirksomhed_info&firmaid=30&docid=frameset

Kommentar
Fra : fhd6886

Dato : 28-01-09 18:22

Min bror og jeg får begge nællefeber. I mit tilfælde er det, når jeg får spist en ordenlig stak mandariner - ih hvor jeg elsker mandariner, og der kan nemt ryge en halv kasse på en dag. Min bror er det så en bestemt grøntsag, som sætter det igang.
Jeg plejer at vente til det går over, og hvis det er slemt, plejer lægen/vagtlægen at anbefale behandling med høfeber-medicin. Altså de helt almindelige benadryl, som jeg får i håndkøb. Kunne se, at du havde fået en del svar, men håber du også kan bruge det her, til en smule. Men opsøg i første omgang din læge, så i kan finde ud af, hvad problemet er, og finde den rette løsning til dig. Held & lykke med det.

Kommentar
Fra : peptalk

Dato : 04-02-11 10:24

prøv eventuelt akupunktur , fx mielczarek.dk i århus